بریتانیا 131 مورد Omicron دیگر را ثبت کرده است، قوانین سخت‌تر کووید-19 را برنامه‌ریزی می‌کند

بریتانیا 131 مورد Omicron دیگر را ثبت کرده است، قوانین سخت‌تر کووید-19 را برنامه‌ریزی می‌کند

برای تسریع واکسیناسیون، حدود 450 پرسنل نظامی برای پشتیبانی از استقرار به خدمت گرفته شده اند

لندن:

بریتانیا 131 مورد جدید از نوع Omicron COVID-19 را روز چهارشنبه ثبت کرد که مجموع آن را به 568 رساند، زیرا مشخص شد که وزرای دولت در حال گفتگو در مورد برنامه هایی برای قوانین سخت تر در تلاش برای کاهش سرعت گسترش نوع بسیار قابل انتقال است که برای اولین بار در سال 2018 شناسایی شد. آفریقای جنوبی.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از اتاق‌های وزیران، بوریس جانسون، نخست‌وزیر ممکن است تصمیم بگیرد که کشور را به استراتژی زمستانی «طرح B» برای مقابله با کووید-19 سوق دهد – که باعث می‌شود مردم از خانه به کار هدایت شوند، ماسک‌های صورت اجباری. در تمام تنظیمات و پاسپورت واکسن برای ورود به اکثر اماکن.

دولت تاکنون از اجرای طرح B کوتاهی کرده و دستورالعمل هایی را برای پوشیدن ماسک صورت اجباری در حمل و نقل و برخی از مکان های سرپوشیده مانند مغازه ها صادر کرده است.

“ما اکنون در نوع Omicron، گونه‌ای داریم که بسیار سریع‌تر از هر چیزی که قبلا دیده‌ایم گسترش می‌یابد… به همین دلیل است که از همه می‌خواهم به محض فراخوانی برای آمدن به جلو، بروند و تزریق تقویت کننده خود را دریافت کنند. نخست وزیر جانسون در پاسخ به سوالی درباره طرح B روز چهارشنبه در پارلمان گفت.

در مجموع، بریتانیا در 24 ساعت گذشته 51342 مورد جدید ابتلا به کووید را ثبت کرد و 161 نفر دیگر نیز طی 28 روز پس از مثبت شدن آزمایش کرونا جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که سرویس بهداشتی یک سال از عرضه اولین واکسن کووید-19 خود را جشن گرفت، زمانی که مارگارت کینان 90 ساله واکسن Pfizer-BioNTech را در بیمارستان دانشگاهی در کاونتری دریافت کرد.

نخست‌وزیر جانسون گفت: «از زمانی که اولین تزریق یک سال پیش امروز تحویل داده شد، عرضه واکسن فوق‌العاده ما جان صدها هزار نفر را نجات داده و بهترین محافظت ممکن را در برابر کووید-19 به ما داده است.»

“مبارزه ما با ویروس هنوز تمام نشده است، اما واکسن ها اولین و بهترین خط دفاعی ما در برابر ویروس باقی مانده اند – بنابراین بهترین راه برای ادامه محافظت از خود و عزیزانتان این است که برنامه واکسن را پشت سر بگذارید و به سرعت تقویت شوید. همانطور که شما واجد شرایط هستید، “او گفت.

با توجه به نوع جدید Omicron و پیرو توصیه‌های کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی (JCVI)، دولت برنامه افزایش دوز افزایشی خود را به همه بزرگسالان بالای 18 سال گسترش داد و اعلام کرد که به همه افراد واجد شرایط یک مکمل پیشنهاد می‌شود. تزریق تا پایان ژانویه، و همچنین نصف کردن حداقل فاصله بین دوز دوم و تقویت کننده ها به سه ماه.

برای سرعت بخشیدن به برنامه واکسیناسیون، حدود 450 پرسنل نظامی برای پشتیبانی از استقرار، با سایت های داروخانه های اجتماعی، مراکز بیمارستانی و سایت های بازشو در مکان های مناسب در سراسر کشور باز شده اند.

NHS انگلستان همچنین یک برنامه استخدام برای 10000 واکسیناتور جدید، کارکنان اداری، کارکنان پشتیبانی مراقبت های بهداشتی و داوطلبان برای پیوستن به ماموریت ملی واکسیناسیون راه اندازی کرده است. سرویس بهداشت ملی (NHS) گفت تقریباً 21 میلیون تقویت کننده و دوز سوم در بریتانیا تجویز شده است.

همه افراد بالای 40 سال که حداقل سه ماه پیش دوز دوم خود را مصرف کرده‌اند، به زودی می‌توانند برای تزریق تقویت‌کننده خود وقت رزرو کنند. گروه های سنی جوان تر توسط NHS به ترتیب سن دعوت می شوند.

NHS به مطالعه اخیر در دنیای واقعی در مورد اثربخشی واکسن‌های تقویت‌کننده علیه نوع غالب دلتا توسط آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) اشاره کرد که نشان می‌دهد تزریق‌های اضافی محافظت را تا بیش از 90 درصد در برابر علائم کووید-کووید افزایش می‌دهند. 19 در بزرگسالان بالای 50 سال دو هفته پس از واکسینه شدن.