جنگجویان سابق داعش ادعا می کنند که پول خود را از زندان خارج کرده اند – RT World News

جنگجویان سابق داعش مدعی شده‌اند که نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها برای آزاد کردن شبه‌نظامیان از زندان‌ها بر اساس طرح به اصطلاح «آشتی» به ازای هر نفر 8000 دلار دریافت می‌کنند.

بر اساس گزارشی در روزنامه بریتانیایی گاردین، جنگجویان سابق داعش که تا زمان شکست در سال 2019 برای این گروه شبه‌نظامی جنگیدند، از طریق این طرح آزادی خود را از زندان الحول سوریه تضمین کردند.

در حال حاضر، سه زندان تحت کنترل نیروهای SDF در شمال شرق سوریه حدود 8000 فرد عراقی و سوری متهم به جنگیدن برای داعش و همچنین 2000 خارجی را که در انتظار بازگرداندن به کشورهای خود هستند نگهداری می کنند.

ادامه مطلب


برای درک اینکه چگونه ارتش آمریکا این همه غیرنظامی را در سوریه کشت، باید به تاکتیک های آن نگاه کنیم

ستیزه جویان سابق داعش مدعی شدند که حداقل 10 نفر، تا آنجا که می دانند، آزادی خود را از طریق طرحی که بنا بر گزارش ها طرح “آشتی” نامیده می شود، خریداری کرده اند. این دو مرد اسنادی را برای حمایت از ادعاهای خود و همچنین شهادت چگونگی آزادی خود از بازداشت به روزنامه مستقر در بریتانیا ارائه کردند.

یکی از افراد به نام ابوجعفر که مدعی است پس از فروش برخی اموال توسط خانواده اش آزاد شده است، اظهار داشت که 8000 دلار به عنوان جریمه و همچنین 22000 دلار رشوه به مقامات SDF پرداخت کرده است. به طور مشابه، ابومحمد که می گوید در خط مقدم در کنار داعش جنگیده است، گفت که رقم 8000 دلار و 14000 دلار رشوه پرداخت کرده است.

فرهاد شامی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه، وجود این طرح را رد کرده و با رد اسنادی که توسط گاردین دیده شده است، اعلام کرده است که هیچ مبلغی برای آزادی جنگجویان سابق داعش دریافت نشده است. با این حال شامی پذیرفت که برخی از افراد که در آن کار می کردند “دفاتر تحت کنترل داعش یا مجبور به پیوستن به داعش شدند” آزاد شدند اگر آنها “دستها به خون آلوده نشدند.” با این حال، او گفت هر کسی که آزاد شود، آزاد است “تحت نظارت نیروهای امنیتی” برای اطمینان از اینکه آنها دوباره به دنبال پیوستن یا کمک به گروه شبه نظامی نیستند.

ائتلاف بین المللی ضد داعش از اظهار نظر در مورد این طرح گزارش شده امتناع ورزید و اعلام کرد که تأسیسات زندان تحت کنترل نیروهای SDF است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید