تیراندازی سیاه‌پوست برای نوجوان سیاه‌پوست به دلیل زنگ زدن اشتباه در، مرد شارژ شد

تیراندازی سیاه‌پوست برای نوجوان سیاه‌پوست به دلیل زنگ زدن اشتباه در، مرد شارژ شد

حال پسر بچه وخیم است.

واشنگتن، ایالات متحده آمریکا:

دادستان ایالت میسوری آمریکا روز دوشنبه اتهامات جنایتی را علیه یک مرد سفیدپوست 85 ساله اعلام کرد که ظاهراً به یک نوجوان سیاهپوست که به اشتباه زنگ خانه اش را زده بود، شلیک کرد و به شدت زخمی کرد.

رالف پل یارل، 16 ساله، پس از آنکه پنج‌شنبه شب گذشته با دو گلوله، یک بار به سرش، در حالی که می‌خواست برادران دوقلوی خود را از خانه دوستی در آن نزدیکی بردارد، زنگ در خانه اشتباهی را به صدا درآورد، در وضعیت بحرانی قرار داشت.

پس از آن که مشخص شد مالک خانه پس از 24 ساعت بازداشت بدون اتهام آزاد شده است، خشم نسبت به این پرونده در آخر هفته افزایش یافت.

با این حال، روز دوشنبه، زکری تامپسون، دادستان شهرستان کلی اعلام کرد که صاحب خانه، به نام اندرو لستر، 85 ساله، به یک فقره حمله جنایتکارانه در درجه اول و یک مورد جنایت مسلحانه متهم شده است. وثیقه او 200 هزار دلار تعیین شد.

عمه پسر، Faith Spoonmoore، در کمپین GoFundMe گفت که برادرزاده او دانش آموز با استعدادی بود که آرزوی تحصیل در رشته مهندسی شیمی را داشت.

تیراندازی های مرگبار یک اتفاق عادی در ایالات متحده است، کشوری با جمعیتی حدود 330 میلیون نفر که مملو از 400 میلیون اسلحه است.

اما پرونده یارل اعتراض خاصی را برانگیخته است زیرا این کشور همچنان با سابقه طولانی عدم پاسخگویی برای خشونت علیه آمریکایی های آفریقایی تبار دست و پنجه نرم می کند.

کاخ سفید شامگاه دوشنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن تلفنی با یارل صحبت کرده و “امید خود را برای بهبودی سریع در میان گذاشته است.”

استیسی گریوز، رئیس پلیس شهر کانزاس در یک کنفرانس مطبوعاتی یکشنبه شب گفت که اطلاعات در آن زمان “نمی‌گوید که انگیزه‌های نژادی بوده است، این هنوز یک تحقیق فعال است.”

“اما به عنوان رئیس پلیس، من مولفه های نژادی این پرونده را می شناسم. من نگرانی جامعه را می شناسم و درک می کنم.”

اتهاماتی نیز دوشنبه در مورد مشابهی در ایالت نیویورک مطرح شد، اگرچه قربانی تیراندازی شنبه شب زنده نماند.

پلیس ایالت نیویورک اعلام کرد یک زن 20 ساله به نام کایلین گیلیس، شنبه شب زمانی که با سه نفر دیگر در آدرس اشتباه حاضر شد و در تلاش برای یافتن خانه یکی از دوستانش بود، توسط یک صاحب خانه به ضرب گلوله کشته شد.

جفری مورفی، گفت: “در حالی که آنها پس از اینکه متوجه شدند در خانه اشتباهی هستند، خانه را ترک می کردند، سوژه به هر دلیلی در ایوان خود بیرون آمد و دو گلوله شلیک کرد که یکی از آنها به وسیله نقلیه ای که کایلین در آن بود اصابت کرد.” کلانتر شهرستان واشنگتن، جایی که تیراندازی در آن رخ داد.

کلانتر گفت که صاحب خانه 65 ساله که گفته می شود تیراندازی کرده بود، روز دوشنبه دستگیر و به قتل عمد متهم شد.

این در حالی است که روز شنبه در ایالت آلاباما در جریان تیراندازی در یک جشن تولد، چهار نفر کشته و حداقل 28 تن دیگر که اکثراً نوجوان بودند، زخمی شدند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)