گزارش: شی جین پینگ خواستار مرحله بالاتر روابط چین و کره شمالی است

گزارش: شی جین پینگ خواستار

چین متحد دیرینه معاهده کره شمالی و بخشدار اصلی اقتصادی کره شمالی است.

سئول، کره جنوبی:

رسانه های دولتی کره شمالی روز سه شنبه اعلام کردند، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برای “مرحله بالاتر” روابط با پیونگ یانگ، در حالی که وزرای خارجه گروه 7 آزمایش های تسلیحاتی بی سابقه کره شمالی را محکوم کردند، فشار خواهد آورد.

چین متحد دیرینه معاهده کره شمالی و بخشدار اصلی اقتصادی کره شمالی است، روابط آنها در خون ریزی جنگ کره شکل گرفت، زمانی که مائو تسه تونگ میلیون ها “داوطلب” را برای مبارزه با نیروهای سازمان ملل متحد به رهبری ایالات متحده به بن بست فرستاد.

مائو زمانی دو کشور را به‌عنوان «لب و دندان» به یکدیگر نزدیک توصیف کرد و در حالی که روابط در طول سال‌ها نوسان داشته است، شکست مذاکرات بین کره شمالی و ایالات متحده، هر دو طرف را تشویق به تقویت اتحاد خود کرده است.

شی در پیامی به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با استفاده از حروف اول نام رسمی کره شمالی، گفت: «دوستی سنتی چین و کره شمالی مدت‌هاست که آزمایش‌های تغییر وضعیت بین‌المللی را پشت سر گذاشته است».

در پیامی که خبرگزاری مرکزی کره منتشر کرد، شی جین‌پینگ با اشاره به اینکه شرایط کنونی بین‌المللی و منطقه‌ای «به‌طور جدی و پیچیده در حال تغییر است»، افزود: «به‌طور مستمر دوستی و همکاری بین دو طرف را به مرحله‌ای بالاتر سوق خواهم داد.» “

این پیام تنها ساعاتی پیش از آن منتشر شد که وزرای خارجه گروه ۷ از کره شمالی خواستند از آزمایش‌های هسته‌ای بیشتر و پرتاب موشک‌های بالستیک خودداری کند و نسبت به پاسخی «قوی» هشدار دادند.

دیپلمات‌ها در بیانیه‌ای پس از گفتگو در ژاپن گفتند: «این گونه اقدامات باید با واکنش بین‌المللی سریع، متحد و قوی، از جمله اقدامات مهم دیگری که باید توسط شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) اتخاذ شود، مواجه شود.

پیونگ یانگ در سال جاری آزمایش های تسلیحات ممنوعه ای را انجام داده است، از جمله شلیک چندین موشک بالستیک قاره پیما (ICBM).

هفته گذشته، کره شمالی از اولین آزمایش موفقیت‌آمیز یک ICBM جدید سوخت جامد استقبال کرد و گفت که این آزمایش قابلیت‌های ضد حمله هسته‌ای این کشور را “به طور اساسی ارتقا می‌دهد”.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)