مودی هند پیروزی غافلگیرکننده را به معترضان اعطا کرد – RT World News

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، به طور غیرمنتظره ای اعلام کرد، قوانین بحث برانگیز کشاورزی که باعث اعتراض کشاورزان در سراسر هند به مدت بیش از یک سال شده بود، لغو می شود.

من می خواهم به کشور بگویم که ما تصمیم گرفته ایم سه قانون مزرعه را لغو کنیم. مودی در یک سخنرانی تلویزیونی در روز جمعه، که رسانه های محلی آن را توصیف کردند، گفت ” خیره کننده.”

وی افزود که پارلمان هند روند قانون اساسی لغو قانون کشاورزی را در اواخر نوامبر تکمیل خواهد کرد.

با این حال، نخست وزیر بار دیگر از قانون تفرقه افکنانه دفاع کرد و گفت که اصلاحات در این بخش که حدود 15 درصد از اقتصاد 2.7 تریلیون دلاری هند را تشکیل می دهد، در واقع با هدف حمایت از کشاورزان کوچک این کشور است.

هر کاری کردم برای کشاورزان بود. کاری که من انجام می دهم برای کشور است.

“شاید چیزی در تلاش ما کم بود، به همین دلیل نتوانستیم برخی از کشاورزان را در مورد قوانین متقاعد کنیم.” مودی تایید کرد.

ادامه مطلب


کشاورزان هندی برای برگزاری تظاهرات سراسری علیه قوانین کشاورزی سال گذشته بازگشتند

قوانینی که در سپتامبر گذشته وضع شد، به کشاورزان اجازه داد محصولات خود را خارج از بازارهای عمده فروشی تحت نظارت دولت بفروشند که در آن حداقل قیمت تضمین شده بود.

دولت استدلال می‌کرد که درآمد آنها را بیشتر می‌کند، اما کشاورزان می‌ترسیدند که این حرکت، برعکس، باعث کاهش قیمت‌ها شود و آنها را به گروگان شرکت‌های بزرگ تبدیل کند.

هزاران کشاورز به تظاهرات علیه آنچه آنها می خوانند پیوستند “قوانین سیاه” و برخی از تجمعات به خشونت تبدیل شد. یک سال بعد، بسیاری از تظاهرکنندگان در کنار جاده های خارج از پایتخت دهلی نو اردو زده اند.

و کشاورزان هنوز قصد بازگشت به خانه را ندارند، یکی از رهبران آنها در توییتر گفت: ما منتظر می مانیم تا مجلس قوانین را لغو کند.»

امتیاز مودی به معترضان ممکن است غیرمنتظره باشد، اما چند ماه پیش از برگزاری انتخابات در پرجمعیت‌ترین ایالت هند، اوتار پرادش، و همچنین دو ایالت شمالی دیگر با جمعیت روستایی زیاد صورت می‌گیرد.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید