تهران تدابیر جدیدی را برای اعمال حجاب اجباری اعلام می کند – اخبار RT World

قانون حجاب اجباری یکی از مهمترین موارد اختلاف در اعتراضات گسترده سال گذشته در ایران بود

مقامات ایرانی دوربین هایی را در مکان های عمومی برای شناسایی و “تنبیه کردن” پلیس کشور روز شنبه اعلام کرد زنان ناقض قانون حجاب اجباری کشور. این اقدام برای جایگزینی پلیس اخلاق طراحی شده است که سال گذشته در پی اعتراضات گسترده ای که به دلیل مرگ زن جوانی به نام مهسا امینی در بازداشت پلیس منحل شد، منحل شد.

یک “اقدامات ابتکاری” طراحی شده است تا “جلوگیری از هر گونه تنش” در بیانیه پلیس آمده است در جامعه ایران. چندین رسانه خبری از جمله رویترز و خبرگزاری آنادولو گزارش دادند که بسیاری از زنان ایرانی حتی پس از پایان اعتراضات گسترده ای که سال گذشته کشور را تکان داد، همچنان از الزامات حجاب سرپیچی می کنند. بنا بر گزارش ها، چنین وضعیتی باعث اعتراض روحانیون ایران شد.

کسانی که مغایر با قانون، که بلافاصله پس از انقلاب اسلامی 1979 تصویب شد، ابتدا دریافت می کردند پیامک های هشدار دهنده از طریق تلفن های همراه پلیس که آنها را از عواقب قانونی تکرار تخلف مطلع می کند.

در بیانیه پلیس منتشر شده توسط خبرگزاری میزان قوه قضاییه ایران نیز متخلفان از قانون متهم شدند “تحریف بی احتیاطی تصویر اخلاقی جامعه” و آنها را به این امر فراخواند از هر گونه اقدامی که وجهه معنوی ملت را خدشه دار می کند و باعث ناامنی می شود بپرهیزید.


ایران پلیس اخلاق را لغو کرد

روز سه‌شنبه، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، حجاب را یک محدودیت شرعی و قانونی و نه فقط چیزی که توسط دولت تحمیل شده است. وی همچنین اظهار داشت که برداشتن پوشش اسلامی است “ممنوع” در این هفته دولت در بیانیه‌ای مشابه نکاتی را بیان کرد.

ایران سال گذشته با تظاهرات گسترده ای روبرو شد که در سپتامبر 2022 پس از دستگیری امینی توسط پلیس اخلاقی به دلیل پوشیدن لباسی آغاز شد. “نادرست” حجاب، طبق گزارش ها در حین بازداشت فرو ریخت و جان باخت. یک معاینه پزشکی مرگ او را به یک بیماری از قبل نسبت داد، در حالی که سازمان های غیردولتی مختلف ضد دولتی و برخی از گروه های مورد حمایت ایالات متحده ادعا کردند که او توسط پلیس تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

تظاهرات به هفته‌ها ناآرامی خشونت‌آمیز تبدیل شد که صدها نفر را گرفت. تهران نیروهای خارجی از جمله آمریکا و اسرائیل را به دامن زدن به ناآرامی ها و تحریک خشونت متهم کرد. در دسامبر، ایران پلیس اخلاق را لغو کرد. ماه گذشته، خامنه‌ای همچنین ده‌ها هزار معترض را در بحبوحه عفو گسترده به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی عفو کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: