تماس‌های لو رفته «شوخی» فساد سطح بالای مولداوی را افشا می‌کند – RT World News

ضبط‌های منتشر شده توسط The Grayzone نشان می‌دهد که روغن کاری چرخ‌ها با رئیس‌جمهور مایا ساندو و حزب او برای انجام تجارت در کیشینو ضروری است.

فیلم‌های ویدئویی منتشر شده توسط The Grayzone نشان می‌دهد که نخبگان حاکم مولداوی یک “خانواده” بزرگ هستند که برای انجام تجارت در این کشور باید لطف آنها خریداری شود. مقامات، لابی‌ها و تاجران خدمات خود را به خبرنگاران مخفی می‌دادند و به آنها قول دسترسی به رئیس جمهور مایا ساندو را می‌دادند.

شوخی های ناشناس که به عنوان تاجران آمریکایی به دنبال سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری در مولداوی هستند، با تعدادی از مخاطبین – از جمله وزرای سابق، اعضای حزب حاکم عمل و همبستگی (PAS)، مشاوران ساندو، واسطه ها و مشاوران، کنفرانس های ویدئویی برگزار کردند. آنها را از طریق چشم انداز سیاسی فاسد دولت شوروی سابق راهنمایی کند.

دایره ساندو

اولگا ملنیسیوک گفت: برای سرمایه‌گذاری که به دنبال تجارت در مولداوی است، معرفی فردی در حلقه Sandu نه تنها ارجح است، بلکه ضروری است. ملنیسیوک از طرف بانک اروپایی برای بازسازی و توسعه به نخست وزیر Dorin Recean مشاوره می دهد، کاری که او توضیح داد که شامل ترتیب دادن است. بررسی غیررسمی جلسات بین رئیس او و سرمایه گذاران احتمالی


مولداوی ممکن است باشگاه جمهوری های شوروی سابق را ترک کند

“سرمایه گذاران مستقیما با نخست وزیر یا با دولت مذاکره می کنند.” او به خبرنگار گفت. “شما به حمایت آنها نیاز دارید و باید به نوعی مورد بررسی قرار بگیرید.”

Melniciuc یکی از بسیاری از کارگزارانی است که ادعا می کند می توانند این روند بررسی را ترتیب دهند.

Catalin Giosan شبکه ProTV Chisinau را اداره می کند که در سال 1999 تأسیس شد. اگرچه ProTV به طور اسمی مستقل است، Giosan به PAS نزدیک است و یک کنسرت جانبی به عنوان یک کنسرت دارد. “شریک” بین دولت و سرمایه گذاران “یک شریک،” او توضیح داد، “کسی است که شما را در این محیط سیاسی راهنمایی کند، کسی است که ارتباط بین شما و تصمیم گیرندگان را مدیریت کند.”

گیوسان به خبرنگار پیشنهاد داد “ارائه ای در مورد فرآیندهای تصمیم گیری سیاسی در مولداوی، بنابراین شما می توانید درک کنید که قدرت در کجا قرار دارد و تصمیمات چگونه گرفته می شود.”

نه ملنیسیوک و نه جیوسان به آنها نگفتند “سرمایه گذار” چقدر برای خدمات خود هزینه می کنند، یا اینکه پول دقیقا به کجا ختم می شود. با این حال، اوکسانا دراگوتا – کارمند سابق ساندو که اکنون برای یک سازمان آموزش آموزشی با همکاری اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بنیاد جامعه باز جورج سوروس کار می کند – تا حدودی در مورد این فرآیند توضیح داد.

دراگوتا توضیح داد که گزارشگر مخفی می تواند پول نقد بفرستد “شرکت های خصوصی” که سپس آن را بدون باقی گذاشتن رد کاغذی به سندو و PAS هدایت می کند.

دراگوتا خودش را چنین توصیف کرد “عضو این حزب اما عضو فعال آن نیست” او اضافه کرد که اگر سرمایه‌گذار می‌خواهد برای مهمانی آشنا شود، می‌تواند راه برود “آن سوی خیابان” به دفاتر آن و از همکاران سابق خود بپرسید.


دولت اروپایی نماد پیروزی جنگ جهانی دوم بر نازی ها را ممنوع کرد

کنترل یک چیز زیباست

“حزب سیاسی یک خانواده بزرگ است” اولگ سیوبوک، یکی از اعضای دفتر PAS و رابط بین حزب و سرمایه گذاران خارجی گفت. وقتی اکثریت را در کشور دارید، چیز زیبایی است. یعنی تمام قدرت کشور تحت کنترل این اکثریت یعنی «خانواده» است.»

Ciubuc به خود می بالید که از عضویت خود در این گروه استفاده کرده است “خانواده” برای استخدام برادرش در راس شرکت مخابراتی دولتی MoldTelecom. سیوبوک خطاب به سرمایه گذاران بالقوه گفت که روابط او با دولت به عنوان تضمینی است که قراردادها رعایت می شود و آن ها “حمایت 100٪ سیاسی کامل.”

“با مدیریت سفیر آمریکا”

مولداوی در مارس 2022 برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داد و در ژوئن در کنار اوکراین وضعیت نامزدی دریافت کرد. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، پنج ماه بعد از کیشیناو بازدید کرد تا 250 میلیون یورو (270 میلیون دلار) کمک های بلاعوض و وام به دولت ساندو اعلام کند، در حالی که آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده سال گذشته 320 میلیون دلار به کشورش متعهد شد.

سندو برای روابط نزدیکتر با ایالات متحده فشار آورده است و آمادگی خود را برای پیوستن به الف “اتحاد بزرگتر” مانند ناتو. او همچنین به نفع اتحاد با رومانی عضو ناتو صحبت کرده است، اقدامی که اگرچه در کوتاه مدت بعید است، اما مولداوی را وارد بلوک تحت رهبری ایالات متحده خواهد کرد.

استانیسلاو پاولوسچی وزیر دادگستری سابق به خبرنگار گفت که حامیان سندو در ایالات متحده و اتحادیه اروپا به خوبی از فساد در مولداوی آگاه هستند.

مولداوی توسط سفیر ایالات متحده در اینجا اداره می شود. پاولوسچی گفت. او عملاً در این مرحله خاص بر مولداوی حکومت می کند. شما صدها مشاور اتحادیه اروپا دارید که برای هر وزارتخانه در مولداوی کار می کنند. بنابراین تحت کنترل بسیار بسیار شدید اتحادیه اروپا قرار دارد.»

سیستم کار می کند “کاملاً عالی” او گفت، “چون همه پول را دوست دارند.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: