هنرمند صدای بزرگترین ارگانیسم جهان را با قدمت هزاران سال ضبط کرد

هنرمند صدای بزرگترین ارگانیسم جهان را با قدمت هزاران سال ضبط کرد

پاندو به عنوان “جنگل یک درخت” شناخته می شود.

دانشمندان صدای پاندو، “جنگل تک درخت” را ضبط کرده اند که بزرگترین موجود زنده جهان است. مطابق با روزنامه گاردین، این جنگل از 47000 ساقه ژنتیکی یکسان تشکیل شده است که از یک سیستم ریشه مشترک جوانه می زنند. پاندو که در لاتین به معنای “گسترش می کنم” در 100 هکتار گسترده شده است. به گفته این منبع، تصور می‌شود که این ارگانیسم هزاران سال قدمت داشته و وزن خشک آن 6000 تن است که آن را به سنگین‌ترین موجود زنده سیاره تبدیل می‌کند.

اکنون یک هنرمند صدا توانسته با استفاده از هیدروفون پرتره صوتی پاندو را ثبت کند.

جف رایس، هنرمند صدا، در حین ارائه یافته های خود در 184 امین نشست انجمن آکوستیک آمریکا در شیکاگو گفت: «این پروژه با یک سوال آغاز شد: صدای یکی از بزرگترین موجودات جهان چیست؟

این تلاش بخشی از یک پروژه هنری بود که آقای رایس برای آن با لنس اودیت، موسس گروه غیرانتفاعی Friends of Pando همکاری کرد.

این هنرمند گفت: «من تقریباً هر چیزی را که می توانستم ضبط کنم ضبط کردم روزنامه گاردین. وی افزود: صداهای ضبط شده شامل صدای برگ ها، پرندگان، روباه ها و حتی حرکت مورچه ها روی شاخه ها است.

در یکی از ضبط‌ها، آقای رایس زمزمه‌ای با لرزش میلیون‌ها برگ شنید که در ریشه‌های پاندو طنین‌انداز می‌شد.

آقای رایس می‌گوید: «من فکر می‌کنم آنچه می‌شنوید صدای میلیون‌ها برگ در جنگل است که درخت را به لرزه در می‌آورد و از میان شاخه‌ها به زمین می‌گذرد.»

هشدار علمی گفت که هیدروفون در داخل یک حفره در پایه یک شاخه قرار گرفته بود و تا ریشه های درخت رزوه می شد.

همچنین ضربات ضربه زدن به شاخه ای در فاصله 90 فوتی را ثبت کرد. این خروجی گفت که این نظریه را پشتیبانی می کند که سیستم ریشه پاندو به هم متصل است. با این حال، اضافه کرد که برای تأیید اینکه صدا از داخل خاک عبور نمی کند، به یک تنظیم آزمایشی مناسب نیاز است.