تلویزیون دولتی فرانسه پس از فشار اوکراین گزارشی را پس گرفت (ویدئو) – RT World News

کی‌یف ویدئویی از آموزش سربازان روسیه توسط فرانس 24 را “ننگ روزنامه‌نگاری” نامیده است.

شبکه خبری دولتی فرانسه فرانس 24 گزارش تصویری مربوط به آموزش نظامیان روسیه را پس از خشم مقامات اوکراینی از وب سایت خود حذف کرد.

کلیپ با عنوان “جنگ در اوکراین: نیروهای روسی برای نبرد قبل از حمله متقابل آماده می شوند.” طبق گزارشات، روز پنجشنبه در سایت france24.com آپلود شد. اما از شنبه دیگر در دسترس نیست و با کلیک روی لینک مربوطه پیام ظاهر می شود “صفحه 404 یافت نشد.”

این ویدئوی یک و نیم دقیقه ای در یک میدان تمرینی در مکانی نامشخص در حدود 30 کیلومتری خط مقدم فیلمبرداری شده است. تصاویری از شلیک تانک‌های روسی و مقابله با موانع و همچنین مصاحبه‌های کوتاهی با سربازان ارائه می‌شد که می‌گفتند به محافظت از کشور خود افتخار می‌کنند و از ضدحمله مورد انتظار اوکراین نمی‌ترسند.

یکی از سربازان همچنین از تسلیحات روسیه بر روی تانک‌های جنگی اصلی لئوپارد 2 ساخت آلمان که اخیراً توسط غرب به اوکراین تحویل داده شده است، تمجید کرد. تانک‌های ما راحت‌تر هستند، سبک‌تر هستند و در بیشتر مواقع بهتر از تانک‌های لئوپارد هستند. او گفت.

این کلیپ در کیف بی‌توجه نماند و اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، این گزارش را درباره ارتش روسیه خواند. “ننگ برای روزنامه نگاری.”


حامیان اتحادیه اروپا اوکراین نسبت به حمله متقابل تردید دارند - بلومبرگ

او در پیامی در توییتر روز جمعه هشدار داد که بازدید “سرزمین های اشغالی” بدون رضایت کی یف طبق قانون اوکراین جرم محسوب می شد و وعده آن را می داد “کسانی که در چنین اقداماتی شرکت کنند، پاسخگو خواهند بود.”

وادیم اوملچنکو، سفیر اوکراین در فرانسه در توییتر نوشت که گزارش فرانس 24 “از دیدگاه اشغالگران” معلوم شد “نمونه بدی از روزنامه نگاری به اصطلاح بی طرف.” وی افزود که این ویدئو از سایت شبکه خبر حذف شده است.

فرانس 24 هیچ بیانیه ای در مورد این وضعیت صادر نکرده و صرفاً ویدیو را از وب سایت خود حذف کرده است. با این حال، این کلیپ همچنان در صفحه کانال در پلتفرم Dailymotion موجود است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: