فرمانده ارتش قدرتمندترین فرد در پاکستان است: عمران خان

فرمانده ارتش قدرتمندترین فرد در پاکستان است: عمران خان

عمران خان از پیروان خود درخواست کرد تا در دادگاه عالی پاکستان بایستند. (فایل)

لاهور، پاکستان:

عمران خان، نخست وزیر برکنار شده، گفت که فرمانده ارتش قدرتمندترین فرد در سیاست پاکستان است و همه از تصمیمات او پیروی می کنند و تشکیلات نظامی را به دلیل جانبداری از “مافیای فاسد” کشور برای اطمینان از عدم بازگشت او به قدرت مورد انتقاد قرار می دهد.

خان عصر جمعه از محل اقامت خود در پارک زمان در اینجا خطاب به حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان از مردم خواست در زمانی که “دولت وارداتی” در تلاش برای سرنگونی دادگاه عالی است، در کنار دادگاه عالی بایستند.

او گفت: “رئیس ارتش قدرتمندترین فرد در سیاست پاکستان است. همه از تصمیمات او پیروی می کنند. تشکیلات نظامی در کنار مافیای فاسد – شریف ها و زرداری ها – قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که من نباید به قدرت برگردم.”

دولت ائتلافی به رهبری مسلم لیگ پاکستان و نواز، «ممنوعیت اعلام نشده» را برای پخش سخنرانی‌های رئیس تحریک انصاف در رسانه‌های الکترونیکی این کشور وضع کرده است.

خان با ابراز نگرانی جدی در مورد تقسیم در دادگاه عالی کشور، گفت که این یک تراژدی بزرگ برای کشور خواهد بود.

«تفرقه در دیوان عالی فاجعه بزرگی خواهد بود. من از ملت می خواهم در زمانی که این دولت وارداتی تلاش همه جانبه ای برای بدنام کردن آن دارد، در کنار دادگاه عالی بایستند.

این سیاستمدار 70 ساله کریکت گفت: “اجازه دهید به شما بگویم… دموکراسی در پاکستان اکنون به نخی به نام دادگاه عالی آویزان است و همه کسانی که خواهان دموکراسی در کشور هستند، باید در کنار آن بایستند.”

رئیس حزب تحریک انصاف گفت: اگر دولت از توطئه علیه دادگاه عالی دست نکشد و به سرپیچی از اجرای تصمیم خود مبنی بر برگزاری انتخابات در پنجاب در 14 مه ادامه دهد، ملت باید پس از عید خود را برای حضور در خیابان ها آماده کند.

او اعلام کرد: “من این راندن را از جلو هدایت خواهم کرد.”

خان همچنین به دستگاه نظامی یادآوری کرد که باید در نظر داشته باشد که دیگر نمی تواند ملت را مجبور به پذیرش “حکام فاسد” کند.

“تشکیلات باید به این واقعیت توجه داشته باشد که وقتی یک ملت قیام می کند، تاکتیک های خشونت آمیز جواب نمی دهد. قبلاً شکنجه و افراط علیه رهبران حزب و کارگران من انجام شد تا آنها را ساکت کنم، اما این کار نتیجه ای نداشت. و نتیجه نمی دهد. دوباره… می خواهم به آنها بگویم.» او گفت.

خان که پس از حمله به گردهمایی خود در پنجاب در ماه نوامبر با گلوله مجروح شد، مجدداً تأکید کرد که برنامه‌ریزی در محافل قدرتمند کشور برای کشتن او در حال انجام است.

او پیش از این، از افسر ارشد آی اس آی، سرلشکر فیصل نصیر، که خان او را “هری کثیف” می نامد، نخست وزیر شهباز شریف و وزیر داخله رعنا ثنا الله را پشت این سوء قصد به جان وی معرفی کرده بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)