تلاش برای عفو پس از مرگ جورج فلوید شکست خورد – RT World News

نام جورج فلوید، که مرگ او باعث اعتراضات وحشیانه پلیس و شورش های BLM در سراسر ایالات متحده در سال گذشته شد، از لیست توصیه های عفو ارائه شده به فرماندار تگزاس، گرگ ابوت حذف شد.

ابوت روز پنجشنبه هشت شهروند تگزاسی را به دلیل جنایاتی که بین سال های 1965 تا 2013 مرتکب شده بودند عفو کرد.

در فهرست افراد عفو شده، جرج فلوید، که عفو پس از مرگ وی برای محکومیت مواد مخدر در سال 2004 توسط هیئت عفو و آزادی مشروط ایالت در ماه اکتبر توصیه شد، از فهرست افراد عفو شده خارج شد. هیئت مدیره در نهایت 25 توصیه عفو، از جمله توصیه فلوید را پس گرفت و سرزنش کرد. “اشتباهات رویه ای و عدم رعایت قوانین هیئت مدیره.”

«هیئت مدیره خطاهای رویه‌ای و مسائل مربوط به درخواست‌های معلق را با رعایت قوانین خود بررسی و حل خواهد کرد.» معاون مطبوعاتی ابوت رنا ایزه گفت و افزود که فرماندار “فرصتی برای بررسی نداشتم” پرونده فلوید ایز گفت که ابوت تمام توصیه های عفو ارائه شده به او را در آینده بررسی خواهد کرد.


پلیس سابق درک شووین به نقض حقوق مدنی جورج فلوید اعتراف کرد

رئیس هیئت مدیره، دیوید گوتیرز، در نامه ای در 16 دسامبر شکایت کرد که یک “تعداد غیر معمول بالا” توصیه‌های اولیه در سال جاری برای ابوت ارسال شد و از کارکنان خواست “این انحراف را توضیح دهید.”

فلوید، مرد سیاهپوستی که بیشتر عمر خود را در تگزاس گذرانده بود، توسط یک افسر پلیس سفیدپوست به نام درک شووین در طی یک تلاش ناموفق دستگیری در مینیاپولیس، مینه سوتا در می 2020 کشته شد. مرگ فلوید باعث اعتراضات چند ماهه علیه خشونت پلیس شد عدالت نژادی در سراسر ایالات متحده و خارج از کشور، و همچنین شورش و درگیری با پلیس. در ژوئن، شووین به جرم قتل فلوید به ۲۲.۵ سال زندان محکوم شد.

کیم اوگ، دادستان ناحیه هریس، در ماه آوریل با درخواست از ابوت برای عفو فلوید، استدلال کرد که افسری که فلوید را در سال 2004 دستگیر کرد، بعداً خودش به قتل در ارتباط با یک حمله غیرمرتبط با مواد مخدر متهم شد.

آلیسون ماتیس، مدافع عمومی که برای عفو فلوید درخواست داده بود، روز پنجشنبه به دالاس مورنینگ نیوز گفت که ابوت و تیمش “بگذارید سیاست آنها بر کار درست و آنچه آشکارا عدالت است پیروز شود.” او گفت که نمی‌دانست مشکلی در روند درخواست وجود دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: