بایدن ممنوعیت تجاری محدود چین را امضا کرد – RT World News

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، لایحه‌ای را امضا کرده است که بر اساس آن واردات کالاهایی که به طور کامل یا جزئی از استان سین کیانگ چین می‌آیند، ممنوع می‌شود. این اقدام به عنوان مبارزه با کار اجباری تبلیغ می شود.

قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور، چین را متهم به حفظ این قانون می کند “به اندازه 1.8 میلیون” اویغورها، قزاق ها، قرقیزها و اعضای دیگر گروه های اقلیت مسلمان “در سیستمی از اردوگاه های توقیف دسته جمعی فراقانونی” در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ.

پس از اجرایی شدن این قانون، تمامی کالاهایی که می توان نشان داد در سین کیانگ تولید شده اند، فرض می شود که با کار اجباری ساخته شده اند و از ورود آنها به بازار آمریکا منع می شود. گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده مجاز به صدور معافیت هایی برای واردکنندگانی است که موفق به ارسال می شوند “شواهد روشن و قانع کننده” که کالای آنها آلوده نباشد.


آنچه باید در مورد تحریم های المپیک زمستانی پکن بدانید

در حالی که باید دید صدور معافیت‌ها چقدر آزادانه خواهد بود، بسیاری از ناظران پیش‌بینی می‌کنند که این قانون یک ممنوعیت عملی برای همه محصولاتی که از سین‌کیانگ تهیه می‌شوند را ایجاد می‌کند. این سیاست با سایر اقدامات ایالات متحده با هدف تضعیف قدرت اقتصادی و سیاسی چین، مانند کارزار متقاعد کردن متحدان ایالات متحده برای پیوستن به تحریم دیپلماتیک واشنگتن در بازی های المپیک زمستانی پکن، همراه است.

سین کیانگ یک تولید کننده عمده پنبه، محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی و پلی سیلیکون – یکی از اجزای کلیدی پنل های خورشیدی است. استان چین با اکثریت مسلمان دارای موقعیت استراتژیک مهمی است که با تعدادی از کشورها هم مرز است، از روسیه در شمال تا افغانستان در غرب تا هند در جنوب.

منتقدان چین مدت‌هاست که پکن را به سرکوب اقلیت‌های قومی ساکن در سین کیانگ از طریق نظارت و حبس گسترده، کنترل اجباری تولد و کار اجباری متهم می‌کنند و دولت چین را به تلاش برای نسل‌کشی متهم می‌کنند.

سناتور مارکو روبیو که در ماه ژانویه این لایحه را ارائه کرد، در اظهار نظر درباره امضای قانون جدید توسط بایدن، آن را نام برد. “مهم ترین و تاثیرگذارترین اقدامی که تاکنون توسط ایالات متحده انجام شده است تا حزب کمونیست چین را به دلیل استفاده از نیروی کار برده پاسخگو بداند.”

این رابطه ما با پکن را اساساً تغییر خواهد داد.

چین می‌گوید سیاست‌های این کشور در منطقه خودمختار با موفقیت ایدئولوژی اسلام‌گرای رادیکال را مهار کرد و به رهایی مردم از فقر کمک کرد. مقامات پکن اصرار دارند که اتهامات آزار و اذیت، دروغ هایی برای توجیه اقدامات یکجانبه اتخاذ شده توسط ایالات متحده به عنوان بخشی از رقابت قدرت های بزرگ این کشور علیه چین است.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا، قانون جدید را الف “نقض شدید قوانین بین المللی و هنجارهای روابط بین الملل.” او از واشنگتن خواست استفاده از سین کیانگ برای نشر اکاذیب، مداخله در امور داخلی چین و مهار توسعه چین را متوقف کنید. و گفت که پکن به این اقدام پاسخ خواهد داد.

منتقدان این قانون می گویند که ایالات متحده در مورد سین کیانگ ریاکارانه عمل می کند. آنها استدلال می کنند که خیرین آشکار ممنوعیت واردات، تولیدکنندگان پنبه و پیمانکاران دفاعی ایالات متحده هستند که اتفاقاً پشت اتهامات صریح علیه پکن به دلیل استفاده ادعایی از کار برده ایستاده اند.

در همین حال، آنها خاطرنشان می کنند که در صورتی که محدودیت ها طبق برنامه عمل کند، خسارت به کارگران سین کیانگ وارد می شود که ممکن است به دلیل فشارهای آمریکا شغل خود را از دست بدهند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: