تلاش‌های صلح در میان تداوم خشونت‌ها بین اسرائیل و فلسطین – رسانه – اخبار RT World

بر اساس گزارش های رسانه ها، در روز پنج شنبه در حالی که مذاکرات صلح با میانجیگری مصر “به بن بست خورده است”، آتش سنگینی را مبادله کردند

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر روز پنجشنبه در سومین روز از ادامه تشدید خشونت بین اسرائیل و غزه گفت که تلاش ها برای دستیابی به آتش بس میان اسرائیل و گروه های شبه نظامی در نوار غزه تاکنون ناموفق بوده است. بدترین وقوع خشونت در مناقشه اسرائیل و فلسطین در چند ماه اخیر منجر به کشته شدن ده ها فلسطینی و کشته شدن حداقل یک نفر در اسرائیل شده است.

علیرغم تلاشهای فعال ما، اینها [attempts] هنوز به نتایج مطلوب نرسیده اند.» شکری هنگام گفتگو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سایر اعضای گروه مونیخ که شامل فرانسه، آلمان و اردن نیز می شود، گفت.

پیش از این چندین رسانه گزارش داده بودند که مذاکرات صلح با میانجیگری قاهره انجام شده است “متوقف” در میان تشدید خشونت یک منبع اسرائیلی به رادیو تلویزیون کان گفت که مصر بود انجام هر کاری برای تثبیت وضعیت.»


اسرائیل در اوج نبرد با شبه نظامیان غزه - نتانیاهو

یک منبع فلسطینی به خبرگزاری آنادولی ترکیه گفت که گروه جهاد اسلامی – یکی از گروه های شبه نظامی که بخش هایی از غزه را کنترل می کند – آتش بس احتمالی را به آنچه که اسرائیل می خواند مرتبط می داند. “سیاست ترور” با اشاره به حملات هوایی اسرائیل به غزه که از روز سه شنبه، زمانی که خشونت آغاز شد، دست کم پنج تن از اعضای ارشد گروه را کشته اند. رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که اسرائیل هیچ تعهدی در این زمینه نداشته است.

گروه مونیخ روز پنجشنبه بیانیه مشترکی صادر کرد و نگرانی خود را نسبت به این موضوع ابراز کرد وخامت اوضاع امنیتی در سرزمین های اشغالی فلسطین و اسرائیل. آن را نیز محکوم کرد “تلفات غیر نظامی غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان،” در محاصره

فرانسه، آلمان، مصر و اردن سپس اصرار کردند “آتش بس فوری و جامع” به پایان برسد عملیات نظامی اسرائیل در غزه و شلیک بی رویه راکت به اسرائیل. این گروه همچنین گفت که هر “اقدامات یکجانبه” بدون اشاره به سیاست شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی، تضعیف راه حل دو کشور باید متوقف شود.


یک شهروند روسیه در حمله اسرائیل کشته شد - RIA

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه بیانیه جداگانه ای صادر کرد که در آن عمدتا از موضع گروه مونیخ حمایت کرد و همچنین خواستار آتش بس شد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز پنجشنبه به ارتش دستور داد تمام اقدامات لازم را انجام دهید، اقدامات اضافی را آماده کنید و آمادگی خود را برای احتمال افزایش آتش حفظ کنید. به گزارش رسانه های اسرائیلی

سومین روز تشدید تنش ها شاهد کشته شدن 29 فلسطینی در غزه بود. شلیک راکت از منطقه محصور همچنین یک نفر را در شهر Rehovot اسرائیل کشته است. پنج اسرائیلی نیز در این حملات راکتی در سراسر کشور زخمی شدند.

آغاز خشونت با مرگ خادر عدنان یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی، که در اوایل ماه جاری پس از اعتصاب غذای 86 روزه در زندان اسرائیل درگذشت، آغاز شد. روز سه‌شنبه، این گروه شبه‌نظامی یک رگبار موشکی گسترده به سمت اسرائیل پرتاب کرد که با حملات هوایی پاسخ داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شبه نظامیان غزه از روز چهارشنبه در مجموع 620 موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده اند.

شیوع خشونت‌ها از زمان تشدید تنش‌ها در ماه اوت گذشته که منجر به کشته شدن 49 فلسطینی شد و هیچ کشته‌ای در اسرائیل نداشت، به بدترین حالت تبدیل شده است.