ایالات متحده در حال شکار روس ها برای مبادله زندانیان – CNN – اخبار RT World

همچنین گزارش شده است که واشنگتن می‌خواهد توافق را با کاهش تحریم‌ها شیرین کند

سی ان ان روز پنجشنبه به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که ایالات متحده در حال جستجوی جهانی برای یافتن روس هایی است که می توانند در یک مبادله بالقوه شامل تفنگداران دریایی سابق پل ویلان و روزنامه نگار ایوان گرشکویچ استفاده شوند. هر دو آمریکایی در حال حاضر به اتهام جاسوسی در بازداشت مسکو هستند.

به گزارش این رسانه، واشنگتن آمریکا نیز هست “کاوش در کاهش تحریم های محدود” به منظور ترغیب مسکو به تبادل زندانیان.

کاخ سفید به چندین کشور، از جمله کشورهایی که ادعا شده است، مراجعه کرد “جاسوسان روسیه” سی ان ان گفت که در بازداشت آنها، به منظور تعیین اینکه آیا آنها مایل به شرکت در مبادله هستند یا خیر.

برزیل، نروژ، آلمان و یک ناشناس “بلوک شوروی سابق” این کشور در میان دولت‌هایی که ایالات متحده با آنها در ارتباط با تجارت احتمالی با آنها تماس گرفت، ذکر شد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، ماه گذشته آمریکا را به خاطر آن انتقاد کرد “سیاست آن برای شکار روس ها در سراسر جهان.” او به تخمین‌ها اشاره کرد که بیش از 100 روس در ایالات متحده پشت میله‌های زندان هستند که بسیاری از آنها به اتهامات جعلی هستند.


روزنامه نگار آمریکایی

با این حال، واشنگتن در حال حاضر ندارد “هر جاسوس روس در سطح بالا” منابع به سی ان ان گفتند یا دیگر زندانیان برجسته تحت بازداشت خود که مسکو آنها را کاندیدای تبادل نظر می کند.

گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال، در ماه مارس بازداشت و به اتهام جاسوسی متهم شد. ویلان، تفنگدار سابق آمریکایی، در اواخر سال 2018 نیز به اتهام جاسوسی دستگیر شد، در سال 2020 مجرم شناخته شد و به 16 سال زندان محکوم شد. هر دو مرد هر گونه تخلفی را انکار کردند.

علیرغم تنش ها بر سر اوکراین، مسکو و واشنگتن اخیرا چندین مبادله پرمخاطب انجام داده اند. سال گذشته، روسیه بریتنی گرینر ستاره بسکتبال را که پس از محکوم شدن به قاچاق مواد مخدر در حال گذراندن دوران محکومیت 9 ساله خود بود، آزاد کرد. در ازای آن، ایالات متحده ویکتور بوت تاجری را که در حال گذراندن دوران محکومیت 25 ساله خود به اتهام تجارت اسلحه بود، تحویل داد.

در مبادله دیگری در سال 2022، ایالات متحده، خلبان غیرنظامی روسی کنستانتین یاروشنکو را در ازای تفنگداران دریایی سابق ترور رید آزاد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: