مهمانی نواز شریف در مورد آزادی عمران خان

دادگاه عالی پاکستان روز پنجشنبه بازداشت عمران خان را “غیرقانونی” خواند.

اسلام آباد:

پس از آنکه دادگاه عالی پاکستان در روز پنجشنبه دستور آزادی فوری عمران خان را صادر کرد و دستگیری نخست وزیر سابق را “غیرقانونی” توصیف کرد، رهبران مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) از “استانداردهای دوگانه” مستثنی شدند. عدالت» گزارش داد دان.

مریوم اورنگ زیب، رهبر PML-N در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد گفت که «چند صد معترض مسلح و تروریست در رابطه با اعتراض حامیان تحریک انصاف به کشور و اموال دولتی حمله کرده اند».

او گفت: «همه شما دیدید که چگونه رهبران تحریک انصاف به خشونت دامن می زنند و دستور حمله به دستورات عمران خان را می دهند.

وی همچنین با استناد به حکم دادگاه عالی اسلام آباد تاکید کرد که بازداشت عمران به صورت قانونی انجام شده است.

او گفت: «اما این تصور که دادگاه عالی به یک جنایتکار، تروریست و یک گانگستر که گروه‌های مسلح را رهبری می‌کند تسکین می‌دهد — این به منزله حمایت از یک تروریست است.

او همچنین گفت که چندین تن از رهبران PML-N در گذشته با دستگیری و یورش مواجه شدند اما هیچ کس سوالی مطرح نکرد. “زیرا همه اینها برای حمایت از لادلا (یک کودک مورد علاقه) انجام شد” که به SC بی احترامی کرد.

او مستقیماً خطاب به رئیس دادگستری پاکستان گفت: “اگر این رابطه عاشقانه در آن زمان، رئیس قاضی آن زمان صاحب، پایان می یافت، دادگاه به شکل امروزی مورد بی احترامی قرار نمی گرفت.”

او افزود: “دادگاه ها زمانی مورد بی احترامی قرار می گیرند که به پناهگاه جنایتکاران، تروریست ها و گروه های مسلح تبدیل شوند. دادگاه ها، قانون اساسی و عدالت در آن زمان مورد بی احترامی قرار می گیرند. دادگاه ها زمانی مورد بی احترامی قرار می گیرند که تصمیمات آنها از جنایتکاران حمایت می کند.”

او مدعی شد که اگر دادگاه از “تروریست‌ها” و “گروه‌های مسلح” که “کشور من را به آتش کشیدند” حمایت کند، بقیه نیز مستحق این تسکین هستند.

به گزارش داون، خواجه آصف رهبر PML-N در واکنش به این تحولات در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد سخنرانی کرد و بر “استانداردهای دوگانه عدالت” تاکید کرد.

او با یادآوری این نکته آغاز کرد که نواز شریف، رهبر PML-N و چندین رهبر و کارگر دیگر حزب در گذشته دستگیر شده بودند.

“اما چرا دربار با آنها این گونه رفتار مهربانانه صورت نگرفت؟ آیا این رفتار خوب فقط برای عمران خان به صورت انتخابی محفوظ است؟” او درخواست کرد. “آنها هرگز فکر نمی کردند […] ما را در خانه استراحت نگه می دارند چرا استانداردهای دوگانه در این کشور وجود دارد؟»

در این رابطه وزیر دفاع همچنین به فیلمی از عمران که پیش از دستگیری منتشر شده بود اشاره کرد.

«در پیام ویدیویی خود که قبل از دستگیری اش منتشر شد […] آیا عمران خشونت را تحریک و تبلیغ نکرده است؟ و نتیجه آن خشونت چه بود؟»

عمران در پرونده القادر تراست که در آن به فساد متهم شده است، بعد از ظهر روز سه شنبه قبل از شرکت در جلسات دو پرونده دیگر از محل دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد.

دستگیری نخست وزیر سابق باعث اعتراضات خشونت آمیز در سراسر کشور شد که طی آن حداقل هشت نفر کشته، چندین نفر زخمی و هزاران نفر در میان اقدامات پلیس دستگیر شدند. آتش سوزی های زیادی رخ داد.

در همین حال، IHC دستگیری وی را در چارچوب معیارهای قانونی تلقی کرد، اما دادگاه عالی امروز حکم “غیرقانونی” بازداشت عمران را صادر کرد و به مقامات دستور داد تا او را در مهمانسرای خطوط پلیس در اسلام آباد اما تحت نظارت دادگاه به عنوان “مهمان” نگه دارند حضور در IHC فردا.

یک دادگاه سه نفره – به ریاست CJP Bandial و متشکل از قاضی اطهر مین الله و قاضی محمد علی مظهر – حکمی را در مورد دادخواست حزب تحریک انصاف در اعتراض به دستگیری خان صادر کرد.

به گزارش ژئو نیوز، مریم نواز، سازمان دهنده ارشد PML-N، در واکنش به این حکم، از عمر عطا بندیال، قاضی ارشد انتقاد کرد و از او خواست که از سمت خود کناره گیری کند و به حزب مخالف – PTI بپیوندد.

رئیس قوه قضائیه امروز از ملاقات با جنایتکاری که 60 میلیارد روپیه از خزانه داری کشور غارت کرده بود بسیار خوشحال شد. [CJP] رهبر PML-N ضمن اشاره به اظهارات CJP در جلسه استماع گفت: از آزادی این جنایتکار خوشحال تر شد.

در جریان تظاهرات دو روزه در سراسر کشور با آسیب رساندن به اموال عمومی و یورش به تأسیسات نظامی توسط آشوبگران، حداقل 9 نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

“..[the CJP] به عنوان سپر فتنه عمل می کند [rabble-rouser Imran Khan] و در کشور روی آتش سوخت می ریزد. شما باید پست ریاست قوه قضائیه را رها کنید و مانند مادرشوهرت به تحریک انصاف بپیوندید.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)