تعداد انواع جدید کووید در کانادا پس از اولین مورد در کبک به 3 افزایش یافت

تعداد انواع جدید کووید در کانادا پس از اولین مورد در کبک به 3 افزایش یافت

نوع Omicron Covid: کانادا اعلام کرد اکنون سه مورد از سویه جدید کووید دارد. (فایل)

مونترال:

وزیر بهداشت استان کانادا روز دوشنبه گفت که کبک اولین مورد ابتلا به ویروس کووید-19 Omicron را کشف کرده است و تعداد کل مبتلایان در کانادا به 3 رسیده است.

کریستین دوبه، وزیر بهداشت کبک نیز به خبرنگاران گفت که 115 مسافر از کشورهای تحت تأثیر نوع جدید، عمدتاً آفریقای جنوبی، تماس گرفته شده و از آنها خواسته شده است که ایزوله شده و برای COVID-19 آزمایش کنند.

هوراسیو آرودا، مدیر بهداشت عمومی، گفت که اولین مورد کبک یک مسافر اخیر به نیجریه بود، مشابه دو مورد گزارش شده روز یکشنبه توسط استان انتاریو.

دوب گفت که ورود نوع جدید قبل از فصل تعطیلات کریسمس در حالی است که کبک با افزایش اخیر موارد، عمدتاً در افراد واکسینه نشده، مواجه است. در 24 ساعت گذشته کبک 756 مورد جدید گزارش کرده است.

دوبه از مسافران خواست در سفرهای تعطیلات تجدید نظر کنند و نسبت به جشن های بزرگ هشدار داد. استان تجمع در خانه های شخصی را به 10 نفر محدود کرده است.

دوبه گفت: «چند هفته آینده بحرانی خواهد بود.

انتاریو روز دوشنبه گفت که هیچ مورد دیگری از Omicron را شناسایی نکرده است. اما کایران مور، افسر ارشد پزشکی به خبرنگاران گفت که “با احتیاط فراوان… ما واقعاً به آزمایش های پیشرفته ای در مورد مسافران بازگشتی نیاز داریم. ما از دیدگاه دولت انتاریو به آن فشار می آوریم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)