نوع کووید Omicron، نوع کووید در آفریقای جنوبی، نوع دلتا: نوع جدید کووید دلیلی برای نگرانی، “نه هراس”: آنچه جو بایدن گفت

دلیل نگرانی،

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به آمریکایی‌ها گفت که نسبت به نوع تازه شناسایی شده کووید “هراس” نکنند.

واشنگتن:

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه به آمریکایی‌ها گفت که نسبت به نوع تازه شناسایی شده کووید Omicron “هراس” نکنند و گفت که فعلاً قرنطینه جدید یا تمدید محدودیت‌های سفر را پیش‌بینی نمی‌کند.

بایدن گفت، نوع ویروسی که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، اما در چندین کشور ظاهر شده است، “مایه نگرانی است، نه دلیلی برای هراس.”

وی تاکید کرد که ایالات متحده در موقعیت خوبی برای کنترل شیوع Omicron بدون نیاز به توسل به قرنطینه یا ممنوعیت های سفر بیشتر فراتر از محدودیت های اعمال شده بر روی هشت کشور جنوب آفریقا قرار دارد.

او گفت: «امروزه ابزارهای بیشتری برای مبارزه با نوع جدید نسبت به گذشته در اختیار داریم.» او افزود که مشاور ارشد پزشکی او آنتونی فائوچی انتظار دارد واکسن‌های فعلی علیه واکسن‌های جدید با تقویت‌کننده‌ها حفاظت را افزایش دهند.

بایدن در اظهارات تلویزیونی ملی از کاخ سفید و در کنار فائوچی و معاون رئیس جمهور کامالا هریس، گفت: «ما با اقدامات و سرعت علمی و آگاهانه، نه هرج و مرج و سردرگمی، با این نوع مبارزه خواهیم کرد.

بایدن در زمستان امسال “استراتژی مفصل” را برای مبارزه با کووید-19 وعده داد، اما نشان داد که آمریکایی ها تحت اقدامات سنگین قرار نخواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اکنون نیازی به سفارش واکسن یا آزمایش در سفرهای هوایی داخلی نمی بیند، گفت: «نه با تعطیلی یا قرنطینه، بلکه با واکسیناسیون گسترده، تقویت کننده، آزمایش و موارد دیگر.

ایالات متحده، کانادا و اتحادیه اروپا ورود مسافران از آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر در منطقه را به شدت محدود کرده اند. با این حال، بایدن همچنین گفت: «پیش‌بینی نمی‌کنم» ممنوعیت‌های سفر بیشتری وجود داشته باشد.

او گفت: «میزان گسترش بر روی وجود یا عدم نیاز به محدودیت‌های سفر تأثیر می‌گذارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)