تصمیم کلیدی اتحادیه اروپا در مورد Meta مجموعه نظارت بر داده های ایالات متحده را افشا می کند – RT World News

جریمه جمع آوری داده های تاریخی نشان می دهد که ایالات متحده تهدید اصلی امنیت سایبری در جهان است

متا، شرکت مادر فیس‌بوک، روز دوشنبه توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند به مبلغ 1.2 میلیارد یورو (1.3 میلیارد دلار) جریمه شد و متعاقباً دستور توقف انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده از کاربران فیس‌بوک در اروپا به ایالات متحده را به دلیل نقض داده‌های اروپایی صادر کرد. قوانین حمایتی

بر اساس تصمیم این نهاد، این شرکت به تصمیم سال 2020 بالاترین دادگاه اتحادیه اروپا که داده های فیس بوک از اتحادیه اروپا به ایالات متحده ارسال شده بود، مطابق با گزارش نیویورک تایمز (NYT) ناکام ماند. “به اندازه کافی در برابر آژانس های جاسوسی آمریکا محافظت نشده بود.” متا اکنون قرار است یک روند طولانی تجدید نظر را آغاز کند.

لازم به ذکر است که این تصمیم اتحادیه اروپا علاوه بر یک دعوی حقوقی 725 میلیون دلاری است که صدها میلیون کاربر را که از مه 2007 تا دسامبر 2022 در ایالات متحده فعال بودند تحت تأثیر قرار می دهد. فیس بوک متهم است که داده های کاربران را در دسترس قرار داده است. اشخاص ثالث بدون اجازه آنها

ماکس شرمز، فعال اتریشی حریم خصوصی، که تحقیقاتش پرونده های قبلی را علیه متا راه اندازی کرد، توسط نیویورک تایمز گزارش شد که گفت:تا زمانی که قوانین نظارتی ایالات متحده اصلاح نشود، متا باید به طور اساسی سیستم های خود را بازسازی کند.به گفته شرمز، راه حل احتمالاً یکشبکه اجتماعی فدرال» جایی که بیشتر داده‌های کاربر در اتحادیه اروپا باقی می‌مانند به جز “ضروری” نقل و انتقالات، به عنوان مثال، زمانی که شخصی در اتحادیه اروپا به شخصی در ایالات متحده پیام می دهد.


متا، مادر فیسبوک، توسط ناظر ایرلندی ۱.۲ میلیارد یورو جریمه شد

با این حال، متا به نوبه خود گفت که به طور ناعادلانه ای مورد توجه قرار گرفته است. سر نیکلاس کلگ، رئیس امور جهانی متا و معاون سابق نخست‌وزیر بریتانیا، و جنیفر جی نیوزتد، مدیر ارشد حقوقی این شرکت، در بیانیه‌ای گفتند:خطر این است که اینترنت در سیلوهای ملی و منطقه ای حک شده، اقتصاد جهانی را محدود کند و شهروندان کشورهای مختلف را نتوانند به بسیاری از خدمات مشترکی که ما به آنها تکیه کرده ایم دسترسی داشته باشند. اگر چنین تصمیماتی اجرایی شود.

با این حال، سوالی که در ذهن اکثر مردم وجود دارد این است که آیا این انتقال داده ها یک خطر امنیتی واقعی است؟ پاسخ یک بله چشمگیر است. به این دلیل که در ایالات متحده، چهارمین متمم قانون اساسی که باید از جستجوها و توقیفات غیرقانونی توسط دولت جلوگیری کند، عملاً به حالت تعلیق درآمده است.

در پرونده تاریخی کارپنتر علیه ایالات متحده، دادگاه عالی ایالات متحده اعلام کرد که ایالت باید برای وادار کردن شرکت ها به ارائه داده های حساس، در این مورد، داده های مکان، حکم بازرسی صادر کند. اما، اگر شرکت‌ها به طور داوطلبانه چنین داده‌هایی را ارائه دهند – برای مثال، با فروش آن‌ها از طریق کارگزاران داده با هزینه‌ای گزاف، این امر صدق نمی‌کند. این بدان معناست که سازمان‌های دولتی اساساً می‌توانند یک چک انبوه بنویسند و داده‌هایی را در بازار آزاد خریداری کنند، خواه مربوط به یک پرونده در حال انجام باشد یا نه.

به نوبه خود، SCOTUS مورد دیگری را نشنیده است که این تفسیر از کارپنتر را تغییر دهد، و از آنجایی که قوانین کنگره بسیار قدیمی است و بسیار عقب تر از سایر بلوک ها یا کشورها، مانند اتحادیه اروپا یا چین است، هیچ قانونی در مورد این کتاب وجود ندارد که باید حفظ شود. دولت از خرید این داده ها. این امر منجر به یک معضل جدی حقوقی و اخلاقی می شود.

اولاً، دولت منافع مشروعی در جمع آوری نقاط داده جدید برای پرونده های در حال انجام دارد. آخرین داده ها را در نظر بگیرید که نشان می دهد حدود نیمی از پرونده های قتل در ایالات متحده حل نشده است. قابل پیش‌بینی است که داده‌های شرکت‌های فناوری بزرگ می‌تواند به کشف این موارد کمک کند – و در واقع، من می‌دانم که این درست است زیرا عموی من در یک رشته تجاوز جنسی در کنتاکی و اوهایو سی سال پس از ارائه DNA از یک شخص خصوصی متهم شد. شرکت اجدادی که توسط پدربزرگم استفاده می شد توسط مجری قانون دستگیر شد.

در این مورد، عدالت به وضوح حاکم شد. بدون این شواهد، که از طریق تبادل داوطلبانه بین دولت و یک شرکت خصوصی به دست آمده است، این هیولا همچنان جامعه را تهدید می کند و زندگی ها را نابود می کند. این نمونه از جمع آوری داده ها به یک دلیل عادلانه کمک کرد، و من در واقع بسیار سپاسگزارم.


بیگ تک به دلیل فقدان مرگبار سانسور شکایت کرد

اما، در عین حال، واضح است که این امر می تواند منجر به فعالیت های شرورانه توسط دولت در ادامه راه شود. و با توجه به اینکه افرادی که در ایالات متحده مرتکب چنین جنایات ناخواسته ای می شوند افرادی نیستند که در خارج از کشور زندگی می کنند، برای دولت ایالات متحده منطقی نیست که از این استدلال در جمع آوری داده های جهانی استفاده کند. اگرچه دولت ممکن است به برخی از داده ها علاقه داشته باشد، و مطمئناً نیاز به قوانین جدیدی در مورد کتاب های حاکم بر این موضوع وجود دارد، وضعیت موجود به وضوح هیچ هدف قانونی ندارد.

با توجه به ده سالی که از افشای ادوارد اسنودن می گذرد، از قبل می دانیم که اطلاعات ایالات متحده انواع داده های انبوه را در مورد مردم در سراسر جهان جمع آوری می کند. طبق گزارش گاردین، می‌دانیم که ایالات متحده برنامه‌هایی مانند PRISM دارد که امکان نظارت مستقیم بر حساب‌های Google و Yahoo آمریکایی‌ها را فراهم می‌کند، یا XKeyscore، که یک ابزار تحلیلی است که جمع‌آوری می‌کند. “تقریباً هر کاری که در اینترنت انجام شود.” و ایالات متحده قادر به انجام این کار – حفظ هژمونی اطلاعاتی جهانی خود – است، زیرا شرکت‌ها مجبور به ارائه داده‌ها از طریق حکم جستجو هستند و انگیزه‌های مالی سودآوری برای تحویل داوطلبانه داده‌ها به دولت وجود دارد.

شاید این پرونده تاریخی در مورد متا نوعی اخبار برای مردم در مورد فناوری ایالات متحده باشد، که به این معناست که بسیار خطرناک است و قابل اعتماد نیست. بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه کشورهای اروپایی، از اطلاعات ایالات متحده برای ممنوع کردن فناوری چینی یا روسی استفاده می کنند و در عین حال فیل در اتاق را کاملاً نادیده می گیرند: دولت ایالات متحده و شرکای آن در بخش خصوصی، تهدیدهای اصلی برای امنیت سایبری جهانی هستند. .

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.