ترس بایدن برای شهرت ایالات متحده – RT World News

رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر آمریکا بدهی عظیم 31 تریلیون دلاری خود را نپردازد، به یک “کشور مرده” تبدیل خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که شهرت آمریکا خواهد بود “در نهایت آسیب دیده” اگر دولت قادر به پرداخت قبوض خود نبود، اصرار بر عدم پرداخت بدهی ملی به سادگی یک گزینه نیست.

بایدن پس از دیدار با رهبران کنگره در روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت که تحصن انجام شد “سازنده،” با اشاره به اینکه همه طرف ها توافق کردند که الف “مسیر رو به جلو برای اطمینان از عدم تعهد آمریکا” در مورد بدهی تاریخی جهانی خود

«اقتصاد ما دچار رکود بزرگی خواهد شد. این امر حساب های بازنشستگی را ویران می کند، هزینه وام را افزایش می دهد[s]” او از یک پیش فرض احتمالی گفت و افزود که “نزدیک به هشت میلیون آمریکایی شغل خود را از دست خواهند داد” و “شهرت بین المللی ما به شدت آسیب خواهد دید.”


ایالات متحده ممکن است تا ماه آینده نکول کند - خزانه داری

زنگ زدن بدهی “مهم ترین چیزی که در دستور کار است،” رئیس جمهور در ادامه مدعی شد “آمریکا یک کشور مرده نیست” با این استدلال که آن است “وظیفه” کنگره برای جلوگیری از نکول سقف بدهی را افزایش دهد.

اظهارات بایدن در بحبوحه بحث شدید بین دو حزب بزرگ بر سر بدهی ملی بیان شد و جمهوری خواهان خواستار کاهش عمده هزینه های فدرال قبل از موافقت با افزایش سقف استقراض دولت شدند. در حالی که رئیس جمهور گفت که مایل است در مورد بودجه بحث کند، او افزود که این کار را نخواهد کرد “تحت تهدید پیش فرض.”

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، جمهوری خواه، طی یک نشست جداگانه پس از دیدار با بایدن، گفت که او او این سوال ساده را از رئیس جمهور پرسید: آیا او معتقد نیست جایی وجود دارد که بتوانیم پس انداز کنیم؟ رئیس مجلس افزود که گفتگوها در این هفته ادامه خواهد داشت و روز جمعه مجددا با بایدن دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
هشدار آمریکا درباره “فاجعه اقتصادی”

عدم پرداخت بدهی آمریکا به این معنی است که دولت قادر به انجام تعهدات معوقه خود از جمله پرداخت های رفاهی، بهره بدهی موجود و حتی چک حقوق اعضای ارتش نیست. بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، هزینه های فدرال در حال حاضر حدود 1.4 تریلیون دلار از درآمدها فراتر رفته است، کسری زیادی که باید با استقراض پوشش داده شود.

با این حال، زمان برای کنگره و کاخ سفید رو به اتمام است، زیرا ممکن است دولت نتواند صورتحساب‌های خود را در ماه آینده پرداخت کند، در صورتی که قانون‌گذاران نتوانند به توافقی بر سر سقف بدهی که اکنون به 31.4 تریلیون دلار رسیده است، دست یابند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: