زنی که پس از سال ها استفاده از لاک ناخن ژل به سختی می تواند دستانش را حرکت دهد

او پوست خود را مانند “کاغذ پاره شدن” از انگشتانش توصیف کرد

زنی می گوید که به سختی می تواند از دستانش استفاده کند که مشکوک به آلرژی به محصولات ناخن شده است. نیویورک پست گزارش شده است. لیزا دیویی 36 ساله می‌گوید سال‌ها بدون هیچ مشکلی ناخن‌هایش را درست می‌کرد. با این حال، پس از انجام یک ست کامل ژل لاک در ماه فوریه، ناخن های او ملتهب شد و شروع به کنده شدن از بستر ناخن هایش کرد.

پزشکان در ابتدا این علائم را به عفونت باکتریایی نسبت دادند که برای آن کرم استروئیدی و آنتی بیوتیک به او داده شد. هنگامی که به نظر می رسید علائم عفونت پس از مصرف داروها از بین می رفت، تصمیم گرفت در ماه آوریل ناخن های اکریلیک بگیرد. با این حال، علائم بازگشت و او متوجه شد که ناخن هایش دوباره “بسیار تشدید” شده است.

او توضیح داد: “تخت ناخن من شروع به بنفش شدن کرد، و نگران بودم که تمام انگشتم را از دست بدهم. وقتی دوباره آنها را انجام دادم – این بار اکریلیک – همان اتفاق افتاد.”

او پوست خود را مانند “کاغذ پاره شدن” از انگشتانش توصیف کرد، و او را در درد آنچنانی قرار داد که “به سختی” می توانست دستانش را حرکت دهد. او حتی برای شستن موهای دخترش، بستن کمربند ایمنی، گرفتن خودکار و شستن به سختی تلاش می کرد. مستقل گزارش شده است.

او افزود: “این اعتماد به نفس من را نیز بسیار از بین برده است – بسیار شرم آور است و من همیشه دست هایم را پنهان می کنم.”

اکنون گمان می رود که او به محصولات ناخن آلرژی داشته باشد.

با توجه به الف بی بی سی گزارش، اخیراً متخصصان پوست افزایش واکنش های آلرژیک به ناخن های اکریلیک و ژل را گزارش کرده اند. مواد شیمیایی متاکریلات که در مانیکور ناخن اکریلیک و ژل استفاده می‌شوند، به عنوان محرک آلرژی تماسی شناخته شده‌اند.

انجمن متخصصان پوست بریتانیا خاطرنشان کرد که این مواد شیمیایی می‌توانند باعث ایجاد بثورات شدید و خارش‌دار در هر نقطه از بدن شوند که تشخیص منبع واکنش را دشوار می‌کند. در برخی موارد، افراد گزارش می‌دهند که ناخن‌هایشان شل یا افتاده است.