تا پایان عنوان 42، بیش از 60000 مهاجر در مرز ایالات متحده منتظر می مانند. در اینجا چه اتفاقی می افتد بعدی است

تا پایان عنوان 42، بیش از 60000 مهاجر در مرز ایالات متحده منتظر می مانند.  در اینجا چه اتفاقی می افتد بعدی است

دولت آمریکا سیاست مهاجرتی موسوم به عنوان 42 را لغو کرده است.

دولت ایالات متحده سیاست مهاجرتی بحث برانگیز موسوم به عنوان 42 را لغو کرده است که از سال 2020 مانع از پناهندگی مهاجران گرفتار در مرز ایالات متحده و مکزیک شده است. سیاست دوران دونالد ترامپ در روز پنجشنبه منقضی شد زیرا حدود 60000 نفر در مرز در انتظار بودند. بر اساس گزارشی که در The بی بی سی.

این سیاست به مقامات ایالات متحده اجازه می‌دهد تا مردم را «بدون جلسه رسیدگی به درخواست پناهندگی» بازگردانند و همه‌گیری کووید-19 را توجیه می‌کنند.

تعدادی از ساکنان ال پاسو در تگزاس اظهار داشتند که پیش از تغییر سیاست به سمت مرز هجوم آورده اند. آنها به بی بی سی گفتند که در مورد دستورالعمل های جدید نامشخص هستند و شایعات و اطلاعات نادرست گیج شده اند. از جمله جان اوزکاتگی و اسماعیلی 24 ساله از ونزوئلا هستند که می‌گویند قاچاقچیان و سایر مهاجران به آنها هشدار داده‌اند که در صورت مشاهده در مرز، اخراج خواهند شد و همین امر آنها را متقاعد کرد که از موانع جداکننده ال پاسو از مکزیک عبور کنند.

آقای اوزکاتگی به بی بی سی گفت: “ما به آنها اعتماد کردیم و شروع به حرکت به سمت ایالات متحده کردیم. اما در یک جاده مانع شدیم. ماموران به ما گفتند که (آنچه ما شنیدیم) همه نادرست بود. همه مهاجران درباره 11 می صحبت می کردند. اما شایعات زیادی وجود داشت. ما فقط می دانستیم که چیزی در حال تغییر است.” پس از شنیدن درخواست پناهندگی آنها اجازه ورود به آنها داده شد.

“هر روز 1000 مهاجر وارد می شوند”

در همین حال، مقامات جوامع مرزی ایالات متحده همچنان برای رسیدگی به نیازهای مهاجران درخواست کمک می کنند. این پس از آن رخ می دهد که اردوگاه های موقت به سرعت در حال افزایش هستند و خدمات اجتماعی به لبه پرتگاه کشیده می شوند.

روز چهارشنبه، یکی از کارکنان دفتر شهردار نیویورک، اریک آدامز، اظهار داشت که شهر “هر روز بالغ بر 1000 مهاجر را می پذیرد”. نیویورک پست. او افزود که با لغو عنوان 42، این تعداد می تواند به شدت افزایش یابد.

مانوئل کاسترو، کمیسر دفتر شهردار، گفت: «در روزهای اخیر شاهد ورود 800 تا 1000 نفر هستیم، درست است، در روزهای اخیر، زمانی که آنها با اتوبوس‌های متعدد وارد می‌شوند، و سپس توسط خطوط هوایی، می‌توانیم شاهد ورود بیش از 1000 نفر در روز باشیم.» امور مهاجرین

او همچنین به این نشریه گفت: “مشکل است که بدانیم چند نفر از آنها به نیویورک می‌رسند – با اتوبوس به نیویورک می‌روند – احتمالاً بیش از 12000 نفر باشند. مشخص نیست که چه تعداد از آنها به نیویورک می‌رسند، اما با این سرعت، افراد زیادی اینجا اتوبوس می‌شوند. بنابراین فکر می‌کنم شما احتمالاً خواهید دید که بخش زیادی از آنها به اینجا می‌آیند، مگر اینکه چیزی تغییر کند.”

حالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش بی بی سی، چندین طرح جدید اعلام شده توسط دولت جو بایدن با هدف متقاعد کردن مردم برای عدم ورود غیرقانونی به کشور و پیگیری روند پناهندگی صورت می گیرد.

اینها شامل گسترش استفاده از برنامه گمرک و گشت مرزی برای برنامه ریزی قرار ملاقات پناهندگی و همچنین توسعه تسهیلات پردازش منطقه ای در آمریکای جنوبی است.

به گفته مقامات، هر کسی که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شود، اخراج خواهد شد، حداقل به مدت پنج سال از ورود منع می شود و واجد شرایط پناهندگی تلقی می شود. چنین اقداماتی در سیاست قبلی اتخاذ نشده بود و به همین دلیل به مهاجران اجازه می داد تا بارها از مرز عبور کنند.