تایوان می تواند بهای “غیر قابل تصور” برای تسلیحات ایالات متحده بپردازد – رئیس سابق دفاع – اخبار RT World

یک مقام سابق تایپه خواستار احتیاط در مورد طرح پنتاگون برای ارائه “کمک امنیتی قابل توجه” به صورت رایگان شد.

وزیر دفاع سابق این جزیره خودگردان روز پنجشنبه هشدار داد که تایوان در صورت پذیرش تسلیحات رایگان از سوی ایالات متحده در میان بن بست با پکن، با پیامدهای شدیدی روبرو خواهد شد.

در گفتگو با خبرنگاران، از فنگ شیه کوان که از سال 2016 تا 2018 به عنوان وزیر دفاع تایوان خدمت می کرد، از وی خواسته شد تا در مورد بیانیه لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، که این هفته تأیید کرد که واشنگتن این کار را انجام خواهد داد، اظهار نظر کند. “به زودی کمک های امنیتی قابل توجهی را به تایوان ارائه دهید” به عنوان بخشی از همان برنامه اضطراری مورد استفاده برای حمایت از اوکراین در درگیری با روسیه.

“اگر به طور ناگهانی چنین کمک های رایگان دریافت می کنید، باید هزینه ای غیر قابل تصور بپردازید.” وزیر سابق بدون اشاره به جزئیات گفت.

وقتی فنگ تحت فشار قرار گرفت تا توضیح دهد که آیا منظور او جنگ بین تایوان و پکن است یا خیر، فنگ گفت که معتقد است ما آنقدر احمق نخواهیم بود و باید چند انتخاب وجود داشته باشد.»


چین از فروش تسلیحات آمریکا به تایوان انتقاد کرد

روز دوشنبه، وزیر دفاع تایوان، چیو کو-چنگ، گفت که این جزیره در حال مذاکره با پنتاگون برای دریافت تسلیحات به ارزش 500 میلیون دلار است که رایگان و رایگان خواهد بود. “از لیست خرید کسر نشده است که توسط ایالات متحده به تاخیر افتاده است”. او همچنین تصریح کرد که بسته تسلیحاتی خواهد بود “شامل موشک ها و برخی خدمات لجستیکی برای کمک به آموزش سربازان ما.”

در همین حال، یک منبع نظامی تایوانی که نامش فاش نشد به ساوت چاینا مورنینگ پست گفت که کمک های نظامی آمریکا شامل سامانه های دفاع هوایی قابل حمل استینگر، TOW 2B Aero و موشک های ضد تانک Javelin می شود.

علاوه بر این، در سال‌های اخیر، واشنگتن تعدادی قرارداد تسلیحاتی با تایپه امضا کرده است، از جمله قراردادی به ارزش 8 میلیارد دلار در سال 2019 برای ارائه 66 جنگنده F-16V به این جزیره خودگردان، که به دلیل اختلال در زنجیره تامین به تعویق افتاد. به وزارت دفاع تایوان

چین که این جزیره را بخشی از قلمرو مستقل خود می‌داند، بارها ارسال تسلیحات آمریکا به تایپه را محکوم کرده و مدعی شده است که چنین اقداماتی این سرزمین را تبدیل به یک قلمرو می‌کند. “یک بشکه باروت” و هشدار از “عواقب” برای کسانی که در امور داخلی پکن دخالت می کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: