تایوان در بحبوحه تنش فزاینده با چین، 400 موشک ضد کشتی آمریکایی می خرد

تایوان در بحبوحه تنش‌های چین 400 موشک ضد کشتی آمریکایی می‌خرد

بر اساس یک گزارش، تایوان 400 موشک هارپون پرتاب شده از آمریکا را خریداری خواهد کرد.

شهر تایپه:

بلومبرگ نیوز روز دوشنبه به نقل از رهبر یک گروه تجاری و افراد آشنا با این موضوع گزارش داد تایوان در مواجهه با تهدید فزاینده چین، 400 موشک از زمین پرتاب شده از آمریکا را خریداری خواهد کرد.

به نقل از روپرت هاموند چمبرز، رئیس شورای تجاری ایالات متحده و تایوان، در این گزارش آمده است که قراردادی با بوئینگ که فرماندهی سیستم های هوایی نیروی دریایی ایالات متحده از طرف تایوان منعقد کرده است، اولین باری است که این جزیره نسخه سیار و پرتاب زمینی را دریافت می کند. این شرکت قبلاً نسخه پرتاب شده توسط کشتی را خریداری کرده بود.

در این ماه، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، میزبان تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در کالیفرنیا بود و بر لزوم تسریع تحویل تسلیحات به تایوان در مواجهه با تهدیدات فزاینده چین تاکید کرد.

پس از این نشست، مایک گالاگر، رئیس جمهوریخواه کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حزب کمونیست چین، گفت که مایل است به دنبال راه‌هایی باشد تا موشک‌های ضد کشتی هارپون را قبل از موشک‌هایی که قرار است به عربستان سعودی بروند، به تایوان برساند.

در سال 2020، تایوان اعلام کرد که قصد دارد موشک های ضد کشتی هارپون ساخت بوئینگ زمینی را به عنوان بخشی از تلاش های نوسازی نظامی خود خریداری کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)