بنیامین نتانیاهو: اسرائیل به جنگ علیه تسلیحات هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

نتانیاهو می گوید اسرائیل به جنگ علیه تسلیحات هسته ای ایران ادامه خواهد داد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: ما قاطعانه علیه هرگونه توافق هسته ای با ایران مبارزه می کنیم.

اورشلیم:

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، روز دوشنبه در مراسم هولوکاست با حضور ولیعهد تبعیدی ایران، وعده داد که اسرائیل به “مبارزه” خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ادامه خواهد داد.

نتانیاهو با یادآوری سفر اخیر خود به برلین، خاطرنشان کرد که از زمان آلمان دوران نازی «جهان تغییر کرده است، اما درخواست‌ها برای نابودی ما متوقف نشده است و امروز از سوی رژیم وحشتناک تهران می‌آید».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در آستانه روز یادبود هولوکاست گفت: ما قاطعانه علیه هرگونه توافق هسته‌ای با ایران که راه آن را به سوی سلاح‌های هسته‌ای هموار می‌کند می‌جنگیم.

وی در مراسم یادبود هولوکاست یاد وشم در اورشلیم، با هشدار نسبت به “پاسخ کوبنده” اسرائیل به هرگونه رویکرد دشمن، گفت: “و به همین دلیل، ما قاطعانه با نیروهای نیابتی ایران در اطراف خود می جنگیم.”

در این مراسم ولیعهد ایران رضا پهلوی که پدرش شاه سرنگون شده در انقلاب اسلامی 1979 بود، حضور داشت.

پهلوی که اوایل روز دوشنبه برای اولین سفر خود به اسرائیل به عنوان میهمان گیلا گملیل وزیر اطلاعات به اسرائیل سفر کرده بود، پیش از این مراسم گفت که رژیم کنونی ایران نماینده مردم ایران نیست.

وی به خبرنگاران گفت: «امروز که رژیمی داریم که وقوع هولوکاست را انکار می‌کند، وظیفه من این بود که به نمایندگی از هموطنانم در اینجا حضور داشته باشم، به قربانیان هولوکاست احترام بگذارم و ادای احترام کنم.

مذاکرات بی‌وقفه بین تهران و قدرت‌های جهانی برای احیای توافق تاریخی سال 2015 که به دنبال محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌ها بود، از سال گذشته متوقف شده است.

توافقی که ایران با بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و ایالات متحده منعقد کرد، پس از خروج یکجانبه واشنگتن در سال 2018 در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، از بین رفت.

در ماه فوریه، دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد اعلام کرد که ذرات اورانیوم غنی‌شده تا 83.7 درصد را در ایران شناسایی کرده است که کمتر از 90 درصد مورد نیاز برای تولید بمب اتمی است.

ایران تمایل به دستیابی به تسلیحات اتمی را رد می کند و می گوید هیچ تلاشی برای غنی سازی اورانیوم بیش از خلوص 60 درصد انجام نداده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)