ایالات متحده شاهد جهش در عبور غیرقانونی مرزها است – RT World News

مقامات انتظار دارند که پس از لغو محدودیت مرزی مربوط به کووید در ماه آینده، مهاجرت حتی بیشتر شود.

ایالات متحده افزایش قابل توجهی در گذرگاه های غیرقانونی مرزی را به ثبت رسانده است، به طوری که تعداد مهاجران دستگیر شده توسط مقامات طی ماه گذشته نزدیک به 25 درصد افزایش یافته است زیرا دولت اقدامات جدیدی را برای مقابله با هجوم تاریخی مهاجرت آماده می کند.

آمارهای فدرال به‌روزرسانی‌شده اخیر نشان می‌دهد که بیش از 168000 مهاجر پس از عبور از مرز در ماه مارس بازداشت شده‌اند که در مقایسه با 135000 مهاجر در فوریه افزایش قابل توجهی دارد. بیش از 257000 برخورد مهاجر از هر نوع در همان ماه ثبت شد که از 213000 در فوریه و همچنین 250000 در مارس 2022 پیشی گرفت.

اگرچه ماه‌های گرم‌تر بهار معمولاً شاهد افزایش مهاجرت هستند، گذرگاه‌های مرزی در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده‌اند، به طوری که دستگیری‌های گشت مرزی از 885000 نفر در سال 2021 به بیش از 1.6 میلیون نفر در سال 2022 افزایش یافته است. ، با بیش از 1 میلیون گزارش تا مارس.


آمریکا و کانادا به توافق مرزی دست یافتند

محدودیت‌های مرزی پس از شیوع کووید-19 تشدید شد، اما به تدریج با کاهش همه‌گیری کاهش یافت. یکی از قوانینی که برای اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی در سراسر بحران بهداشتی استفاده می‌شود، معروف به عنوان 42، قرار است در ماه آینده پایان یابد و نگرانی‌هایی را در مورد افزایش حتی بیشتر مهاجرت در مرز جنوبی ایالات متحده ایجاد کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های وزارت امنیت داخلی که توسط سی‌بی‌اس استناد شده است، مقامات در حال آماده شدن برای عبور ۴۰۰ هزار مهاجر در ماه – یا حدود ۱۳۰۰۰ نفر در روز – پس از حذف مرحله ۴۲ در ۱۱ مه هستند که بسیار فراتر از سطوح بالای گزارش شده در سال جاری است. .

گزارش شده است که برای مقابله با هجوم مورد انتظار، کاخ سفید در حال کار برای نهایی کردن مقرراتی است که به آژانس‌های مرزی اجازه می‌دهد تا پناهجویانی را که قبل از رسیدن به ایالات متحده از کشورهای دیگر عبور می‌کنند دور کنند و به جای آن از آنها بخواهد که به دنبال حمایت در آنجا باشند.

اگرچه پرزیدنت جو بایدن از سیاست های مرزی سلف خود، دونالد ترامپ انتقاد کرده است، اما دولت او در ماه ژانویه برنامه عنوان 42 را گسترش داد تا نیکاراگوئه ها، هائیتی ها و کوبایی هایی را که به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده اند، شامل شود. قبلاً فقط برای مهاجران از مکزیک، ونزوئلا و بخش‌هایی از آمریکای مرکزی اعمال می‌شد.

با این حال، حتی در حالی که تعداد اخراج‌ها را افزایش می‌دهد، بایدن برای باز کردن راه‌های جدیدی برای مهاجرت قانونی تلاش کرده و با پذیرش 30000 نفر در ماه از ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه و هائیتی به مدت دو سال تحت شرایط خاص موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:
صدها نفر از پل ایالات متحده و مکزیک عبور کردند (ویدئو)