تایوان به زوج های همجنس اجازه می دهد تا فرزندخوانده شوند – RT World News

پارلمان این جزیره خودگردان، چهار سال پس از قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان، لایحه ای را تصویب کرد

پس از رای مثبت قانونگذار جزیره به این تغییر در روز سه شنبه، زوج های همجنس گرا و همجنس گرا اکنون می توانند به طور قانونی در تایوان به فرزندخواندگی کودکان بپردازند. چهار سال پیش، تایوان اولین حوزه قضایی در آسیا بود که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی کرد.

پیش از این، زوج‌های همجنس‌گرا که می‌خواستند فرزندی را به فرزندخواندگی بپذیرند، باید به راه‌هایی متوسل می‌شدند که به موجب آن تنها یک شریک به‌عنوان والدین قانونی کودک ثبت نام می‌کرد.

ژانویه گذشته، دادگاهی در تایوان به یک زوج مرد اجازه داد تا حضانت فرزند را بر عهده بگیرند. قاضی اما در آن زمان چندین پرونده مشابه دیگر را رد کرد.

فن یون، یک قانونگذار از حزب حاکم دموکراتیک مترقی، که از جمله نمایندگانی بود که این لایحه را رهبری کردند، گفت که او “بسیار هیجان زده” با تصمیم روز سه شنبه


تعداد نوجوانان دگرجنسگرای آمریکایی کمتر از همیشه - گزارش

در اوایل سال 2023، دولت تایوان دستورالعملی را صادر کرد که به افراد محلی اجازه می داد با همسر خارجی همجنس خود ازدواج کنند. این امر در مورد تمام حوزه‌های قضایی، از جمله آن‌هایی که ازدواج همجنس‌گرایان را به رسمیت نمی‌شناسند، اعمال می‌شود و سرزمین اصلی چین تنها استثناست.

در سال 2019، تایوان اولین حوزه قضایی در آسیا بود که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی کرد. پیش از این حکم دادگاه قانون اساسی دو سال قبل از آن صادر شد که ممنوعیت ازدواج همجنس‌گرایان را خلاف قانون اساسی تشخیص داد.

در آن زمان، بالاترین نهاد قضایی جزیره خودگردان به قانونگذاران دو سال مهلت داد تا یا قوانین فعلی را اصلاح کنند یا قوانین جدیدی را وضع کنند.

گروه حقوق دگرباشان جنسی، اتحاد تایوان برای ارتقای حقوق مشارکت مدنی از آخرین اقدام استقبال کرد و گفت که نشان می دهد اجماع در تایوان حمایت از حقوق بشر دگرباشان جنسی و ترویج برابری جنسیتی است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: