برگزیت شکست خورد – فاراژ – اخبار RT World

یکی از صداهای پیشرو در اقدام بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا مدعی شده است که این روند “سوء مدیریت” شده است.

نایجل فاراژ، یکی از چهره های کلیدی در رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016، استدلال کرده است که برگزیت “شکست خورده.” این سیاستمدار سابق قانونگذاران “بی فایده” بریتانیا را متهم کرد که ملت را ناامید کرده اند.

فاراج که حزب برگزیت را در سال 2018 بر اساس یک پلتفرم شکاکیت اروپا و حمایت از جدایی “بدون توافق” از اتحادیه اروپا تأسیس کرد، در گفتگو با برنامه Newsnight بی بی سی در روز دوشنبه، گفت که نیروی کلی برگزیت توسط سیاستمداران در وست مینستر خفه شده است. و بروکسل وی مدعی شد که این امر منجر به این شده است که بریتانیا از زمان خروج از بلوک تاکنون هیچ سود اقتصادی قابل تشخیصی را مشاهده نکرده است.

من می ترسم آنچه برگزیت ثابت کرده این است که سیاستمداران ما به اندازه کمیسران در بروکسل بی فایده هستند. ما این موضوع را کاملاً بد مدیریت کرده‌ایم.» فاراژ گفت زمانی که داده هایی ارائه شد که نشان می دهد خروج از یکی از قدرتمندترین بلوک های تجاری جهان تأثیر منفی بر سلامت اقتصادی بریتانیا داشته است.

«برگزیت شکست خورده است. ما به برگزیت و محافظه‌کاران پاسخ نداده‌ایم [Conservative Party] خیلی خیلی بد ما را ناامید کرده اند.» فاراژ ادامه داد. با این حال، او اضافه کرد که معتقد نیست اگر بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهد، امروز در موقعیت اقتصادی بهتری قرار خواهد گرفت.


درز گسترده حاکی از توطئه دولت عمیق برگزیت است

اقتصاد بریتانیا راکد شده است زیرا نه تنها با ترسیم مجدد قوانین تجاری ناشی از برگزیت، بلکه با تأثیرات همه‌گیری کووید-19 و بحران انرژی ناشی از درگیری روسیه با اوکراین سروکار دارد. داده‌های گردآوری‌شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) بین سال‌های 2019 تا اواخر سال 2022 نشان داد که بریتانیا تنها اقتصاد بزرگ ثروتمندی است که نسبت به قبل از همه‌گیری کوچک‌تر یا فقیرتر است.

همین نهاد همچنین در ماه مارس گفت که رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال 2023 پس از روسیه در میان اقتصادهای بزرگ کمترین میزان را خواهد داشت. مسکو از زمان آغاز تهاجم خود به اوکراین در سال گذشته، با موجی از تحریم های غرب مواجه شده است.

دفتر مسئولیت بودجه بریتانیا (OBR) در چشم انداز اقتصادی و مالی خود در ماه نوامبر اعلام کرد که برگزیت مستقیماً مسئول کاهش 15 درصدی «شدت تجارت» بریتانیا است – اصطلاحی که برای توصیف دسترسی یک کشور به اقتصاد جهانی استفاده می شود.

فاراژ که از رد بازگشت سیاسی خودداری کرده است، همچنان به عنوان رئیس جمهور افتخاری Reform UK – گروه راستگرای که حزب برگزیت از آن در اواخر سال 2020 تغییر نام داد، باقی می ماند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: