تانک جنگی جدید T-14 آرماتا روسیه در اوکراین به نمایش درآمد: گزارش

تانک جنگی جدید T-14 آرماتا روسیه در اوکراین به نمایش درآمد: گزارش

حداکثر سرعت تانک ها در بزرگراه 80 کیلومتر (50 مایل) در ساعت است

خبرگزاری دولتی ریا روز سه شنبه به نقل از یک منبع نزدیک گزارش داد که روسیه استفاده از تانک های جنگی جدید تی-14 آرماتا را برای شلیک به مواضع اوکراینی آغاز کرده است “اما آنها هنوز در عملیات حمله مستقیم شرکت نکرده اند.”

RIA گفت که تانک ها دارای حفاظت اضافی در جناحین خود هستند و خدمه تحت “هماهنگی رزمی” در زمین های آموزشی در اوکراین قرار گرفته اند.

تانک T-14 دارای یک برجک بدون سرنشین است که خدمه آن از راه دور تسلیحات را از طریق “یک کپسول زرهی ایزوله واقع در جلوی بدنه” کنترل می کنند.

ریا گزارش داد که حداکثر سرعت تانک ها در بزرگراه 80 کیلومتر (50 مایل) در ساعت است.

در ماه ژانویه، اطلاعات نظامی بریتانیا گزارش داد که نیروهای روسی در اوکراین به دلیل «وضعیت نامناسب» تانک‌ها تمایلی به پذیرش اولین بخش از این تانک‌ها ندارند.

این سازمان همچنین گفت که هرگونه استقرار T-14 احتمالاً برای روسیه “یک تصمیم پرخطر” خواهد بود و در درجه اول برای اهداف تبلیغاتی اتخاذ می شود.

ارتش بریتانیا گفت: “تولید احتمالاً فقط در ده ها پایین است، در حالی که بعید است فرماندهان به این وسیله نقلیه در جنگ اعتماد کنند.”

یازده سال در توسعه، این برنامه با تاخیر، کاهش اندازه ناوگان برنامه‌ریزی‌شده و گزارش‌هایی از مشکلات تولید همراه بوده است.

طبق گزارش رسانه های روسی، کرملین دستور تولید 2300 تانک را – که اولین بار در سال 2015 رونمایی شد – تا سال 2020 صادر کرد، اما بعداً تا سال 2025 تمدید شد.

خبرگزاری اینترفکس در دسامبر 2021 گزارش داد که شرکت دولتی Rostec تولید حدود 40 تانک را آغاز کرده است که پیش بینی می شود پس از سال 2023 تحویل داده شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)