بیش از 1000 کرور هزینه، گم شدن کوهنور و بحث های دیگر

تاج گذاری شاه چارلز: هزینه بیش از 1000 کرور، گم شدن کوهنور و بحث های دیگر

مراسم تاج گذاری قرار است روز شنبه 6 می انجام شود

تاجگذاری چارلز سوم، شاهزاده سابق ولز و پسر ارشد ملکه الیزابت دوم، قرار است در روز شنبه، 6 می برگزار شود. شاه چارلز، 74 ساله، در سپتامبر 2022 پس از مرگ مادرش، تاج و تخت را به دست گرفت. ملکه الیزابت دوم. جشن‌های سراسری، از جمله رژه‌ها، در آخر هفته تاجگذاری برگزار می‌شود که طی آن پادشاه 74 ساله رسماً در مراسمی باشکوه تاجگذاری می‌کند.

با این حال، این مراسم به دلایل مختلف با انتقادات زیادی روبرو شده است. در اینجا پنج مورد از آنها وجود دارد.

1. هزینه گزاف مراسم

منتقدان قیمت چنین رویداد مجللی را که در زمان نگران کننده ای برای کشور برگزار می شود، زیر سوال برده اند. کمیته عملیات گوی طلایی، که مسئول برنامه ریزی مراسم تاج گذاری است، تخمین می زند که این رویداد می تواند حدود 100 میلیون پوند (بیش از 1021.5 کرور) هزینه داشته باشد. از آنجایی که این یک رویداد دولتی است، هزینه تاج گذاری توسط دولت بریتانیا و با استفاده از پول مالیات دهندگان پرداخت می شود. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بریتانیایی‌ها فکر نمی‌کنند که بودجه آن باید توسط دولت تامین شود.

تاج گذاری نیز به عنوان تعطیلات بانکی مشخص شده است که هزینه های خود را به همراه دارد. بر اساس گزارش قبلی مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی، هر تعطیلات بانکی انگلیس حدود 2.3 میلیارد پوند برای این کشور هزینه دارد.

2. حضور پرنس هری در مراسم تاج گذاری بدون مگان مارکل

در میان گمانه زنی ها در مورد حضور دوک و دوشس ساسکس در این مراسم، کاخ باکینگهام تایید کرد که شاهزاده هری به تنهایی در مراسم تاج گذاری شرکت خواهد کرد. مگان مارکل به همراه فرزندان این زوج در ایالات متحده خواهد ماند. این اولین باری است که شاهزاده هری از زمان انتشار کتاب خاطراتش به نام “Spare” در ژانویه در کنار خانواده سلطنتی دیده می شود.

علاوه بر این، او مجبور می شود در مراسم تاج گذاری 10 ردیف پشت سر دیگر اعضای خانواده سلطنتی بنشیند. علاوه بر این، او تنها دو ساعت پس از مراسم به ایالات متحده خواهد رفت تا بتواند تولد پسرش آرچی را جشن بگیرد.

3. بدون کوهنور برای ملکه همسر کامیلا

ملکه همسر کامیلا در مراسم تاجگذاری الماس بحث برانگیز کوهینور دوران استعمار را نخواهد پوشید. به گزارش بی بی سی، «نگرانی در مورد اختلاف دیپلماتیک با هند در صورت استفاده از آن وجود داشت» زیرا هند خواستار بازگشت آن شده است. او در عوض تاج ملکه مری را با استفاده از الماس های مجموعه شخصی ملکه الیزابت دوم تغییر خواهد داد.

4. دعوت عمومی برای سوگند وفاداری با شاه چارلز

سازمان دهندگان این مراسم گفتند که از مردمی که مراسم تاج گذاری را تماشا می کنند دعوت خواهند شد تا به یک “کر میلیونی” بپیوندند تا با پادشاه و وارثان او بیعت کنند. مطابق با روزنامه گاردین، مردم در سراسر انگلستان و خارج از کشور دعوت خواهند شد تا عبارت “سوگند می خورم که با عظمت شما و وارثان و جانشینان شما مطابق قانون بیعت خواهم کرد. پس خدایا به من کمک کن.”

بسیاری آن را یک “ژست توهین آمیز و ناشنوا” نامیده اند و بسیاری می گویند که “نمونه دیگری از منسوخ شدن سلطنت است.”

5. گروه ضد سلطنتی قصد دارد در روز تاجگذاری اعتراض کند

به گزارش سی بی اس نیوز، در روز مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم، اعتراضات علیه سلطنت بریتانیا در سراسر بریتانیا برنامه ریزی شده است. قابل ذکر است، گروه ضد سلطنتی جمهوری، خواهان جایگزینی پادشاه به عنوان رئیس رسمی دولت توسط یک مقام منتخب است.

جمهوری گفت: “مناصب دولتی ارثی مغایر با هر اصل دموکراتیک است. و از آنجا که ما نمی توانیم پادشاه و خانواده اش را در پای صندوق های رای مورد بازخواست قرار دهیم، هیچ چیزی مانع از سوء استفاده از امتیازات، سوء استفاده از نفوذ خود یا صرفا هدر دادن پول ما نمی شود.” در وب سایت خود