بیش از 100 افسر پلیس در تظاهرات روز کارگر فرانسه زخمی شدند – RT World News

درگیری های خشونت آمیزی در سراسر کشور به عنوان بخشی از ادامه تظاهرات علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی آغاز شد.

تقریباً 300 معترض در جریان تظاهرات گسترده روز کارگر فرانسه علیه اصلاحات بحث برانگیز حقوق بازنشستگی در روز دوشنبه دستگیر شدند. به گفته مقامات محلی، بیش از 100 افسر پلیس در جریان ناآرامی ها زخمی شدند.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه گفت که پلیس در مجموع 291 نفر را در سراسر کشور بازداشت کرده است که 111 نفر از آنها در پاریس دستگیر شده اند. وی خاطرنشان کرد که حداقل 108 افسر مجروح شده اند که این رقم را توصیف کرد “به شدت کمیاب” برای اعتراض در 1 می

وزیر گفت: تنها در پایتخت فرانسه، در مجموع 25 افسر مجروح شدند که یکی از آنها پس از اصابت کوکتل مولوتف از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی شدید شد.

درمانین تعداد کل افرادی که در سراسر کشور در تظاهرات شرکت کردند را 782000 نفر اعلام کرد. با این حال، اتحادیه کارگری CGT با این رقم مخالفت کرد و مدعی شد که تقریباً 2.3 میلیون نفر در سراسر کشور به خیابان ها آمدند.

بر اساس تصاویری که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، در حالی که بسیاری از تظاهرات مسالمت آمیز بودند، درگیری های خشونت آمیزی بین پلیس و تظاهرکنندگان در برخی نقاط رخ داد. معترضان به سوی پلیس گلوله ها و بمب های بنزینی پرتاب کردند که پلیس با استفاده از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور پاسخ داد.

این خشونت توسط مقامات فرانسه محکوم شد و الیزابت بورن نخست وزیر گفت که در حالی که روز کارگر بود “لحظه ای از بسیج مسئولانه و تعهد” صحنه های خشونت در حاشیه راهپیمایی ها بیش از پیش غیرقابل قبول است.


فیچ رتبه اعتباری فرانسه را کاهش داد

در همین حال، درمانین مدعی شد که این خشونت ها توسط گروه های چپ افراطی موسوم به “موانع سیاه.” او گفت پلیس با آن مواجه شده است اراذل بسیار خشن که با یک هدف آمده اند: کشتن پلیس و حمله به اموال دیگران. در پاریس، لیون و نانت.

فرانسه چندین ماه است که درگیر اعتراضات گسترده است که به دلیل طرح امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال به منظور کاهش بار مالی این کشور آغاز شده است. مکرون در ماه آوریل پس از استناد به اختیارات ویژه قانون اساسی برای دور زدن مجلس ملی، مجلس پایین پارلمان فرانسه، بدون رأی گیری، اصلاحات را امضا کرد و به قانون تبدیل شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: