دستورات ماسک برای مقابله با نوع Omicron در بریتانیا به اجرا درآمد

دستورات ماسک برای مقابله با نوع Omicron در بریتانیا به اجرا درآمد

بریتانیا تاکنون 11 مورد ابتلا به نوع ویروس کرونا Omicron را گزارش کرده است.

لندن:

دستورات جدید ماسک و سایر اقدامات با هدف مهار گسترش نوع ویروس کرونا Omicron از روز سه شنبه در انگلیس به اجرا درآمد، زیرا نخست وزیر بوریس جانسون به برنامه تقویت کننده گسترده ای برای کمک به افزایش محافظت در برابر COVID-19 چشم دوخته است.

از صبح روز سه شنبه استفاده از ماسک در وسایل نقلیه و مغازه ها، بانک ها و آرایشگاه ها اجباری است.

همه مسافران بین المللی باید تا پایان روز دوم پس از ورود، آزمایش PCR را انجام دهند و تا زمانی که نتیجه خود را دریافت کنند، خود را ایزوله کنند. این علاوه بر محدودیت برای ورود از 10 کشور آفریقای جنوبی است که باید وارد قرنطینه هتل شوند.

بریتانیا تا کنون 11 مورد از نوع Omicron را گزارش کرده است، و در حالی که دولت می گوید این تعداد افزایش خواهد یافت، می گوید تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت انتقال و تاثیر این نوع بر واکسن ها معلوم نشود، سرعت گسترش آن بسیار مهم است.

جانسون در بیانیه‌ای گفت: «اقداماتی که امروز اعمال می‌شوند متناسب و مسئولانه هستند و در مواجهه با این نوع جدید برای ما وقت می‌خرند».

گام‌های امروز نه تنها به ما کمک می‌کنند تا گسترش این نوع را کاهش دهیم، بلکه به ما کمک می‌کنند از یکدیگر و دستاوردهایی که همه برای آن سخت تلاش کرده‌ایم محافظت کنیم.»

جانسون گفته است که این اقدامات پس از سه هفته بازنگری خواهد شد، اما افزود که عرضه واکسن در این کشور وضعیت بهتری نسبت به این زمان در سال گذشته دارد، زمانی که محدودیت‌ها کمی قبل از کریسمس اعمال شد.

روز دوشنبه مشاوران واکسن به برنامه تقویت کننده برای همه بزرگسالان اجازه دادند و وزیر بهداشت ساجد جاوید گفت که جزئیات بیشتری در مورد نحوه اجرای آن در این هفته ارائه خواهد شد.

انتظار می رود که واکسن های تقویت کننده به محافظت در برابر بیماری شدید کمک کنند، حتی اگر Omicron بتواند کارایی واکسن را کاهش دهد.

جانسون گفت: “بر اساس همه چیزهایی که می دانیم، واکسن ها و تقویت کننده های ما بهترین خط دفاعی ما هستند.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)