بوریس جانسون در “بهترین” دفاع در برابر کووید نوع Omicron

بوریس جانسون در

اکنون میلیون ها نفر دیگر در بریتانیا واجد شرایط دریافت سومین دوز تقویت کننده خواهند بود

لندن:

نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون، روز سه شنبه در حالی که گسترش برنامه واکسیناسیون تقویت کننده تکمیلی این کشور را تایید کرد، گفت واکسن های تقویت کننده کووید-19 پاسخ ایمنی بدن را افزایش می دهند و بهترین دفاع در برابر نوع جدید ویروس کرونا Omicron باقی می مانند.

جانسون در کنفرانس مطبوعاتی داونینگ استریت، پایان ژانویه 2022 را برای همه بزرگسالان بالای 18 سال تعیین کرد که اکنون واجد شرایط دریافت واکسن تقویت کننده هستند تا دوز افزایشی برای آنها ارائه شود.

نخست‌وزیر بریتانیا در کنار وزیر بهداشت خود، ساجد جاوید، و آماندا پریچارد، مدیر اجرایی خدمات بهداشت ملی انگلستان (NHS)، گفت که مراکز پاپ‌آپ واکسیناسیون اضافی و 400 پرسنل نظامی برای کمک به اجرای برنامه تقویت‌کننده گسترده مستقر خواهند شد.

جانسون گفت: “ما همه چیز را به کار خواهیم بست تا اطمینان حاصل کنیم که همه واجد شرایط برای آن تقویت کننده ظرف دو ماه واکسینه خواهند شد.”

او گفت: “واکسیناسیون بهترین دفاع ما در برابر Omicron است… اگر شما تقویت شده باشید، پاسخ ایمنی شما قوی تر خواهد شد.”

او افزود: “زمان یک تلاش عالی دیگر برای واکسیناسیون بریتانیا فرا رسیده است. ما این کار را قبلا انجام داده ایم و دوباره آن را انجام خواهیم داد – و اجازه ندهیم به این ویروس فرصتی دوباره بدهیم.”

خبرنگاران از جانسون پرسیدند که چرا اقدامات جدید، مانند پوشش اجباری صورت در محیط‌های داخلی و آزمایش‌های PCR برای مسافرانی که از روز سه‌شنبه وارد بریتانیا می‌شوند، بیشتر از طرح موسوم به دولت B – که مستلزم کار است، انجام نمی‌شود. از مسیرهای خانه و فراخوان برای لغو تجمعات و معاشرت های جمعی.

بوریس جانسون که همچنین فاش کرد که او گفت: “کاری که ما انجام می‌دهیم اتخاذ برخی اقدامات پیشگیرانه متناسب است در حالی که دانشمندان ما کد Omicron را می‌شکنند. و در حالی که ما محافظت اضافی از آن تقویت‌کننده‌ها را در آغوش کسانی می‌آوریم که بیشتر به آنها نیاز دارند.” قرار است روز پنجشنبه سومین دوز تقویت کننده COVID-19 خود را دریافت کند.

پس از پذیرفتن توصیه‌های کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی (JCVI) برای گسترش داروهای تقویت‌کننده از افراد بالای 40 سال به افراد بالای 18 سال، اکنون میلیون‌ها نفر دیگر در بریتانیا واجد شرایط دریافت سومین دوز تقویت‌کننده خواهند بود. علاوه بر این، فاصله بین دوز دوم واکسن کووید و دوز تقویت کننده به سه ماه کاهش می یابد.

پریچارد گفت: «اگر از قبل واجد شرایط نیستید، لطفاً با NHS تماس نگیرید.

او گفت: «NHS و کل کشور با یک رویداد یک بار در یک نسل زندگی می‌کنند،» و تأکید کرد که NHS حدود 10000 نقش واکسیناسیون با حقوق و همچنین داوطلبان را با گسترش واکسیناسیون تقویتی در هفته‌های آینده استخدام خواهد کرد.

ساجد جاوید در مداخله خود هشدار داد که هنوز چیزهای زیادی درباره Omicron ناشناخته وجود دارد و بنابراین استراتژی دولت این است که “زمان مورد نیاز خود را بخریم” تا نوع جدید را ارزیابی کنیم و در عین حال دفاع از طریق ضد ویروس ها و واکسن های تقویت کننده تقویت شود.

«آنچه اخیراً شاهد آن هستیم، خاطرات این فشار را زنده کرده است [Delta] زمستان گذشته اما اگرچه نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم چه چیزی در پیش است، اما یک مزیت بزرگ داریم که در آن زمان نداشتیم: برنامه واکسیناسیون ما، که قبلاً کارهای زیادی برای جلوگیری از این ویروس انجام داده است.

NNNN

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)