کارشناس بیماری های آفریقای جنوبی می گوید که نوع Omicron می تواند بر دلتا غلبه کند

کارشناس بیماری های آفریقای جنوبی می گوید که نوع Omicron می تواند بر دلتا غلبه کند

دلتا موج سوم عفونت را در آفریقای جنوبی ایجاد کرد که در ماه جولای به بیش از 26000 مورد رسید.

ژوهانسبورگ:

مدیر موسسه بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه گفت، نوع ویروس کرونای Omicron که در جنوب آفریقا شناسایی شده است، می‌تواند محتمل‌ترین گزینه برای جابجایی نوع بسیار مسری دلتا باشد.

کشف Omicron باعث ایجاد هشدار جهانی شده است، به طوری که کشورها سفر از جنوب آفریقا را از ترس شیوع سریع آن حتی در جمعیت های واکسینه شده محدود کرده اند و سازمان بهداشت جهانی می گوید خطر بالایی برای افزایش عفونت دارد.

آدریان پورن، مدیر اجرایی مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی (NICD) گفت: “ما فکر کردیم که چه چیزی بر دلتا برتری خواهد داشت؟ حداقل از نظر قابلیت انتقال، این همیشه سوال بوده است، … شاید این نوع خاص همان نوع باشد.” )، در مصاحبه ای به رویترز گفت.

اگر Omicron حتی بیشتر از نوع دلتا قابل انتقال باشد، می تواند منجر به افزایش شدید عفونت ها شود که می تواند بر بیمارستان ها فشار بیاورد.

پورن گفت که دانشمندان باید در عرض چهار هفته بدانند که Omicron تا چه حد می تواند از مصونیت ایجاد شده توسط واکسن ها یا عفونت قبلی فرار کند و آیا این امر منجر به علائم بالینی بدتر از سایر انواع می شود یا خیر.

گزارش‌های حکایتی پزشکانی که بیماران کووید-19 آفریقای جنوبی را درمان کرده‌اند می‌گویند که به نظر می‌رسد Omicron علائم خفیفی از جمله سرفه خشک، تب و تعریق شبانه ایجاد می‌کند، اما کارشناسان نسبت به نتیجه‌گیری قطعی هشدار داده‌اند.

پورن گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم Omicron در حال جابجایی دلتا در آفریقای جنوبی است، زیرا دانشمندان محلی تاکنون تنها 87 دنباله از Omicron را تولید کرده اند.

اما این واقعیت که موارد به سرعت در حال افزایش است، به ویژه در پرجمعیت ترین استان گوتنگ، نشانه ای از این است که ممکن است برخی جابجایی ها در حال حاضر اتفاق افتاده باشد.

دلتا موج سوم ابتلا به کووید-19 را در آفریقای جنوبی ایجاد کرد که در اوایل جولای به بیش از 26000 مورد در روز رسید. انتظار می‌رود که Omicron موج چهارم را راه‌اندازی کند و موارد ابتلا روزانه از حدود 2270 روز دوشنبه به 10000 تا پایان هفته برسد.

آن فون گوتبرگ، میکروبیولوژیست بالینی در NICD، گفت که به نظر می رسد عفونت ها در سراسر کشور در حال افزایش است.

روز دوشنبه، یک ارائه NICD تعداد زیادی از پذیرش COVID-19 در میان نوزادان زیر دو سال را به عنوان یک منطقه نگران کننده نشان داد. اما فون گوتبرگ نسبت به ارتباط آن با Omicron هشدار داد.

“به نظر می رسد در واقع برخی از این پذیرش ها ممکن است قبل از ظهور Omicron آغاز شده باشد. ما همچنین شاهد افزایش موارد آنفولانزا در حدود یک ماه گذشته هستیم، و بنابراین ما باید واقعا مراقب باشیم تا به آن نگاه کنیم. سایر عفونت های تنفسی، “او گفت.

ما به داده ها بسیار بسیار دقیق نگاه می کنیم، اما در حال حاضر خیلی مطمئن نیستم که بتوانیم آن را به طور قطعی به Omicron مرتبط کنیم.

آفریقای جنوبی به دلیل هشدار سریع جامعه علمی جهانی و سازمان جهانی بهداشت به Omicron مورد ستایش قرار گرفته است – اقدامی شجاعانه با توجه به آسیبی که محدودیت های سفر اعمال شده توسط چندین کشور از جمله بریتانیا به بخش مهم گردشگری این کشور وارد می کند.

این کشور نزدیک به 3 میلیون عفونت کووید-19 در طول همه گیری و بیش از 89000 مرگ و میر گزارش کرده است که بیشترین آمار در قاره آفریقا است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)