سقوط F-18 ساخت آمریکا در جریان نمایشگاه نظامی (ویدئو) – اخبار RT World

یک جت جنگنده F-18 ساخت آمریکا روز شنبه در جریان یک نمایشگاه نظامی در یک پایگاه هوایی در اسپانیا به زمین سقوط کرد و به شدت منفجر شد. خلبان قبل از سقوط فرار کرد و سریعاً به بیمارستان نزدیکی منتقل شد.

این حادثه در جریان یک پرواز تمرینی قبل از تظاهرات خانواده های نظامی در پایگاه هوایی ساراگوزا، یکی از تأسیسات نیروی هوایی اسپانیا که قبلاً توسط نیروی هوایی ایالات متحده استفاده می شد، رخ داد.

فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد که جت با شیب تند بالا می‌رود، قبل از اینکه تسطیح شود و دوباره به زمین بازگردد. یک توپ آتشین عظیم از محل سقوط فوران کرد و سوخت جت در حال سوختن ستونی از دود سیاه را به آسمان فرستاد.

روزنامه محلی هرالدو د آراگون گزارش داد که خلبان، کاپیتان بال با بیش از 1000 ساعت پرواز، پس از خارج شدن از هواپیما از ناحیه پاها، باسن و بازوهای خود آسیب دید. نیروی هوایی اسپانیا در بیانیه ای تایید کرد که او به بیمارستان منتقل شده و جانش در حال است “در خطر نیست.”

هواپیما در داخل محیط پایگاه که در کنار یک بزرگراه شلوغ قرار دارد سقوط کرد. به گفته نیروی هوایی، تعدادی لاشه هواپیما در خارج از محوطه پراکنده شده است. هواپیما بر اثر برخورد کاملا متلاشی شد.

علت سقوط نامشخص است، اما فاجعه نزدیک به تراژدی روز شنبه آخرین مورد از فهرست طولانی حوادث مربوط به F-18های نیروی هوایی اسپانیا بود. یک فروند F-18 در سال 2017 هنگام برخاستن از پایگاه هوایی نزدیک مادرید سقوط کرد و خلبان آن کشته شد. سه سانحه بدون مرگ در سال 2009 و یک مورد در سال 2003 رخ داد، در حالی که شش فروند از جت های ساخت آمریکا در طول دهه های 1990 و 1980 سقوط کردند و دو خلبان کشته شدند.

نیروی هوایی اسپانیا در حال حاضر 84 فروند F-18 را اداره می کند که بنا بر گزارش ها قصد دارد آنها را با F-35 جایگزین کند، اگرچه مادرید این گزارش ها را نه تایید و نه رد کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: