بریتیش ایرویز ده ها پرواز را پس از شکست فناوری اطلاعات لغو کرد

بریتیش ایرویز ده ها پرواز را پس از شکست فناوری اطلاعات لغو کرد

بریتیش ایرویز در گذشته نیز شاهد مشکلات فناوری اطلاعات مشابه بوده است.

بریتیش ایرویز (BA) برای دومین روز متوالی روز جمعه ده ها پرواز را به دلیل نقص فناوری اطلاعات لغو کرد. همانطور که در بی بی سیحداقل 42 پرواز امروز به دلیل “تصادف یک مشکل فنی” لغو شد که باعث شد کارکنان به مکان اشتباه اعزام شوند. این نشریه همچنین در گزارش خود اعلام کرد که حدود 16000 مسافر تحت تأثیر این لغو پروازها قرار گرفته اند. روز پنجشنبه، این شرکت هواپیمایی مجبور شد 80 پرواز فرودگاه هیترو لندن را به تاخیر بیاندازد یا لغو کند.

BA در بیانیه ای در روز جمعه گفت: “در حالی که اکثریت قریب به اتفاق پروازهای ما امروز به فعالیت خود ادامه می دهند، ما برخی از پروازهای کوتاه مدت خود را از هیترو به دلیل اثر ضربه ای یک مشکل فنی که دیروز تجربه کردیم، لغو کردیم.”

این شرکت هواپیمایی افزود، به افرادی که آسیب دیده اند، این گزینه پیشنهاد شده است که یک پرواز جایگزین رزرو کنند یا درخواست بازپرداخت کنند.

BA همچنین از مسافران خواست قبل از رفتن به فرودگاه وضعیت پرواز خود را بررسی کنند.

این لغو در حالی صورت می گیرد که بریتانیا وارد شلوغ ترین روز خود برای سفرهای هوایی از سال 2019 شده است.

در حالی که اکثر این پروازها از هیترو حرکت می‌کنند و به مقصد می‌رسند، مسافران نیز نمی‌توانند به صورت آنلاین چک‌این کنند. بی بی سی.

پس از لغو پروازها در روز پنجشنبه، BA از مسافران عذرخواهی کرده بود.

طبق گزارش شرکت داده Cirium، بیش از 11300 پرواز در طول سه روز آخر هفته از فرودگاه های بریتانیا برنامه ریزی شده است که برابر با 2،000،000 صندلی است.

BA در گذشته نیز شاهد مسائل مشابه IT بوده است، به ویژه در سال 2017، زمانی که 75000 مسافر در تعطیلات آخر هفته سرگردان شدند.

این حادثه باعث خشم کاربران رسانه های اجتماعی و همچنین پروازهای مکرر BA شده بود و شرکت هواپیمایی قول داده بود در آینده بهتر عمل کند.