بریتانیا قصد دارد رانندگان زیر 25 سال را از کمک به دوستان خود منع کند

بریتانیا قصد دارد رانندگان زیر 25 سال را از کمک به دوستان خود منع کند

از هر پنج راننده یک نفر در یک سال پس از قبولی در آزمون خود در بریتانیا تصادف می کند

در تلاش برای کاهش تعداد تصادفات اتومبیل، دولت بریتانیا به زودی برنامه ریزی می کند تا رانندگان جوان را از حمل و نقل به دوستان خود در وسایل نقلیه خود منع کند. مستقل گزارش شده است. به عنوان بخشی از محدودیت های پیشنهادی، رانندگان جدید زیر 25 سال نمی توانند هیچ مسافر جوانی را در 6 ماه تا یک سال اول رانندگی با خودرو سوار کنند.

این پیشنهاد توسط ریچارد هولدن، وزیر راه، در نشستی در 16 می مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ممکن است به عنوان بخشی از طرح “گواهینامه رانندگی فارغ التحصیل” معرفی شود. این طرح می‌تواند از طریق قانون ترافیک جاده‌ای (رانندگان جدید) اجرا شود، که یک دوره آزمایشی را برای رانندگان جدیدی که در صورت دریافت شش امتیاز جریمه ظرف دو سال از تصویب گواهینامه‌شان باطل می‌شود، تعیین می‌کند.

این به دنبال کمپین زنی است که دختر 18 ساله‌اش پس از سوار شدن به آسانسور با یکی از دوستانش که چهار ماه قبل امتحانش را پس داده بود، در یک تصادف رانندگی کشته شد. راننده 18 ساله نیز به طرز فجیعی کشته شد. نوجوان دیگری که در صندلی عقب نشسته بود با جراحات شدید از این تصادف جان سالم به در برد.

شارون هادلستون 52 ساله که در مورد کمپین انتخاباتی خود صحبت می کرد به این روزنامه گفت ساندی تایمز“این یک حفره بزرگ و شکاف در خانواده ما به جا گذاشته است. هر کریسمس، هر روز تولد، فقط ویرانگر است. هیچ کاری نمی توانم برای بازگرداندن کیتلین انجام دهم، اما به یاد او مصمم هستم که اطمینان حاصل کنم که هیچ خانواده دیگری وجود ندارد. از رنج و عذابی که ما هر روز از آن رنج می بریم عبور می کند.»

او همچنین قرار است در ماه آینده در مورد کمپین خود با وزیر راه دیدار کند. علاوه بر این، راد سیگر، مشاور بحران که عدالت را برای خانواده هری دان 19 ساله تامین کرد، نیز در این جلسه شرکت خواهد کرد.

به گفته موسسه خیریه ایمنی جاده بریک، از هر پنج راننده یک نفر در طول یک سال پس از قبولی در آزمون تصادف می کند. همچنین اضافه شده است که احتمال مرگ در تصادف رانندگان جدیدی که مسافرانی با سن مشابه دارند، چهار برابر بیشتر از افرادی است که به تنهایی رانندگی می کنند. رانندگان جوان تنها شش درصد از مجموع دارندگان گواهینامه در بریتانیا را تشکیل می دهند، اما بیش از یک مورد از هر پنج تصادف مرگبار و جدی را تشکیل می دهند.

کشورهای دیگری مانند ایرلند، استرالیا، نیوزیلند، سوئد و برخی از ایالت های ایالات متحده نیز طرح های مشابهی را برای افرادی که اخیراً امتحان خود را پس داده اند، ارائه کرده اند.