بریتانیا قصد دارد بطری‌های حباب‌دار را پس از برگزیت بازگرداند – گزارش‌ها – اخبار RT World

بر اساس گزارش‌ها، دولت بریتانیا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا منفور امپریالیستی، برنامه‌هایی برای قانونی کردن مجدد بطری شراب گازدار به اندازه یک لیوان، مورد علاقه وینستون چرچیل، رهبر زمان جنگ، انجام داده است.

روزنامه تلگراف روز پنجشنبه گزارش داد که وزرای بریتانیا به دنبال حذف ممنوعیت اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا بر روی بطری های شراب گازدار به اندازه یک پینت هستند. وینستون چرچیل از شراب امپراتوری به عنوان شراب استقبال کرد “اندازه ایده آل” ادعا می کند که بوده است “برای دو نفر در ناهار و یکی در هنگام شام کافی است.”

یک منبع دولتی پنجشنبه شب به تلگراف گفت که این بطری به اندازه یک پینت قربانی کمپین اتحادیه اروپا علیه اندازه‌گیری‌های امپراتوری بود، علی‌رغم این واقعیت که این بطری‌ها قبل از پیوستن به اتحادیه اروپا به طور گسترده در بریتانیا مورد استفاده و درک قرار می‌گرفتند.

اکنون ما اتحادیه اروپا را ترک کرده‌ایم، می‌توانیم خود را از شر قوانینی مانند این خلاص کنیم. کار در دولت در حال انجام است تا این تغییر اتفاق بیفتد.» منبع گفت.

قبل از پیوستن بریتانیا به بازار مشترک اروپا در سال 1973، که بعداً به اتحادیه اروپا تبدیل شد، اعتقاد بر این است که حدود 60٪ از کل شامپاین فروخته شده در این کشور در بطری های امپراتوری به اندازه یک پینت بود. بریتانیایی ها مجبور شدند پس از الحاق یک پیمانه گاز را کنار بگذارند زیرا بروکسل اندازه بطری را ممنوع کرده بود.

بطری حباب‌دار به‌اندازه یک لیتر به‌عنوان بخشی از بررسی قوانین اتحادیه اروپا به‌اصطلاح «خماری» که به ریاست لیز تراس، وزیر امور خارجه در پی استعفای لرد دیوید فراست، وزیر برگزیت، بررسی می‌شود.

افشای این که بطری به اندازه یک نیم لیتر ممکن است به زودی در قفسه های بریتانیا بازگردد، خبر خوبی برای برخی از شراب سازان است. شراب‌ساز انگلیسی Rathfinny Estate پس از رای بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، 800 بطری به اندازه یک پینت را گذاشت.

همچنین استدلال می شود که بطری به اندازه یک پینت ممکن است حس تجاری خوبی داشته باشد. این پیمانه حاوی چهار لیوان شراب است که دو لیوان آن کمتر از یک بطری معمولی است که شاید برای زوج‌هایی که علاقه‌مند به نوشیدنی سبک هستند و افرادی که به سلامتی اهمیت می‌دهند جذاب‌تر باشد.

چرچیل یک بار ادعا کرد که همسرش فکر می کند یک بطری پر برای او زیاد است، در حالی که نیم بطری “برای اذیت کردن مغزم کافی نیست.” پینت همه را خوشحال می کند، حتی تهیه کننده، او نتیجه گرفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: