بریتانیا ضمانت 500 میلیون دلاری بیشتر برای اوکراین را تایید کرد

بریتانیا ضمانت 500 میلیون دلاری بیشتر برای اوکراین را تایید کرد

بریتانیا گفت که آخرین تضمین های وام به تامین مالی خدمات عمومی اوکراین کمک می کند.

لندن:

جرمی هانت وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه گفت که بریتانیا آماده است 500 میلیون دلار ضمانت وام اضافی به اوکراین ارائه کند که مجموع آن را در سال جاری به یک میلیارد دلار برساند.

هانت گفت ضمانت‌های وام بریتانیا برای تضمین بسته حمایتی گسترده‌تر 15.6 میلیارد دلاری چهار ساله برای اوکراین از سوی صندوق بین‌المللی پول، که او در نشست‌های بهاری آن در واشنگتن شرکت می‌کند، مهم بوده است.

وی در بیانیه‌ای گفت: «این کمک مالی باعث افزایش انعطاف‌پذیری اقتصادی اوکراین و تقویت مقاومت آن در برابر روسیه می‌شود».

ضمانت نامه وام ابتدا در بیانیه ای کتبی در ماه گذشته به مجلس ارائه شد.

وزارت دارایی گفت که بریتانیا از زمان تهاجم روسیه در فوریه 2022 تاکنون مجموعاً 6.5 میلیارد پوند (8.1 میلیارد دلار) برای حمایت از اوکراین متعهد شده است و آخرین ضمانت‌های وام به تأمین مالی خدمات عمومی اوکراین مانند مدارس و بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

هانت همچنین گفت که 670 میلیون دلار اضافی برای صندوق کاهش فقر و رشد صندوق بین‌المللی پول و 3.3 میلیارد دلار برای صندوق انعطاف‌پذیری و پایداری صندوق بین‌المللی پول، که از پروژه‌ها و پروژه‌های انرژی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کند، نهایی کرده است.

او گفت: «حمایت ما از سایر کشورها در زمانی صورت می‌گیرد که من عمیقاً روی رشد اقتصاد بریتانیا متمرکز هستم و برنامه ما برای آن کار می‌کند زیرا در مسیر کاهش تورم در سال جاری به نصف هستیم».

روز سه‌شنبه، صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز خود را برای اقتصاد بریتانیا ارتقا داد، اما همچنان انتظار دارد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال جاری بیش از هر اقتصاد بزرگ غربی دیگر کاهش یابد.

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، تورم بریتانیا در سال جاری به طور متوسط ​​6.8 درصد خواهد بود که از 9.1 درصد در سال 2022 کمتر است اما بالاتر از 5.3 درصد پیش بینی شده برای منطقه یورو است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)