ژاپن به دلیل ترس از موشک دستور تخلیه داد – اخبار RT World

پرتاب اخیر کره شمالی باعث هشداری به ساکنان هوکایدو شده است که فرار کنند یا پناه بگیرند.

مقامات ژاپنی دستور تخلیه کوتاهی صادر کردند و به ساکنان هوکایدو هشدار دادند که ممکن است توسط موشک بالستیک کره شمالی که قرار بود صبح پنجشنبه در مجاورت جزیره شمالی فرود بیاید، در معرض خطر قرار گیرند.

پرتاب حوالی ساعت 7:30 صبح شناسایی شد و به ساکنان هوکایدو هشدار داده شد که تخلیه یا پناه بگیرند زیرا در ابتدا پیش بینی می شد موشک در منطقه سقوط کند. با این حال، پس از تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که احتمال فرود موشک در جایی نزدیک هوکایدو وجود ندارد، دستور حمله هوایی به زودی لغو شد.

حدود ساعت 8:20 صبح وزارت دفاع ژاپن تایید کرد که موشک سقوط کرده و دیگر تهدیدی نیست. گارد ساحلی ژاپن گفت این موشک از نزدیکی پیونگ یانگ پرتاب شده و خارج از آب های سرزمینی این کشور در دریای ژاپن سقوط کرده است.


پنتاگون بمب‌افکن‌های هسته‌ای را بر فراز شبه جزیره کره پرواز می‌کند

به گفته منابع نظامی کره جنوبی به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نوع پرتابه هنوز مشخص نشده است، اما زمان پرواز و مسافت آن نشان می دهد که این موشک میان برد یا دوربرد بوده است.

این آزمایش موشکی نهمین آزمایش کره شمالی در سال جاری و اولین آزمایش آن در بیش از دو هفته گذشته بود. این در بحبوحه تنش های شدید با سئول رخ داد. رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که مقامات کره شمالی به مدت شش روز از پاسخگویی به تماس‌ها در خط تلفن نظامی بین کره‌ای که دو کشور برای جلوگیری از ارتباط نادرست از آن استفاده می‌کنند، خودداری کرده‌اند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: