کشور اتحادیه اروپا خواهان کارخانه اورانیوم ضعیف شده است – PM – RT World News

نخست وزیر لهستان روز چهارشنبه گفت که لهستان می خواهد مرکز خدمات تمام تانک های M1 آبرامز آمریکایی در اروپا باشد و حتی مهمات اورانیوم ضعیف شده (DU) را برای تفنگ های خود بسازد.

موراویسکی پس از دیدار با معاون رئیس جمهور کامالا هریس در واشنگتن در روز سه شنبه، به آنیستون، آلاباما سفر کرد. جامعه ای با حدود 20000 ساکن، محل استقرار انبار ارتش ایالات متحده است که به تمام وسایل نقلیه ردیابی شده، از جمله تانک های آبرامز خدمات رسانی می کند.

من می‌خواهم یک مرکز خدمات برای تانک‌های آبرامز برای کل اروپا برای حفظ آمادگی جنگی آنها در لهستان مستقر شود. موراویسکی به خبرنگاران لهستانی که او را به آنیستون دنبال کردند گفت. “این امکان پذیر است، من در حال مذاکره در این مورد هستم.”

لهستان هم هست “تلاش” وی افزود تا کارخانه ای داشته باشیم که بتوان در آن مهمات DU تولید کرد.


لهستان خواهان

این فلز متراکم توسط تانکرهای ایالات متحده و بریتانیا به عنوان یک دور زرهی استفاده می شود. بقایای آن هنگام استنشاق بسیار سمی است و تعداد زیادی از سربازان ناتو پس از گذراندن زمان در مکان هایی که مهمات DU مورد استفاده قرار گرفته است، مانند عراق و یوگسلاوی سابق، از افزایش نرخ سرطان شکایت کرده اند.

پس از ملاقات با هریس در روز سه شنبه، موراویسکی به رسانه های لهستانی گفت که او درخواست کرده است “حضور اضافی چند هزار سرباز” و همچنین پایگاه ها و انبارهای بیشتری برای تجهیزات و تسلیحات ایالات متحده به اوکراین ارسال می شود. لهستان در حال حاضر یک مرکز لجستیکی برای تلاش ناتو برای تسلیح کی یف است، اگرچه بلوک به رهبری آمریکا اصرار دارد که مستقیماً در درگیری اوکراین با روسیه دخالت ندارد.

ورشو سال‌هاست که به دنبال حضور دائمی ایالات متحده بوده و تلاش می‌کند در سال 2018 با پیشنهاد نامگذاری پایگاهی به نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را جذب کند.

لهستان 250 تانک آبرامز جدید و 116 تانک مدرن دیگر را سفارش داده است تا تقریباً تمام T-72های دوران شوروی خود را که به اوکراین تحویل داده بود جایگزین کند. موراویسکی گفت که انتظار می رود 14 تانک اول در ماه ژوئن وارد شوند و آنها را به عنوان یک “پرده زرهی” که از کشورش محافظت خواهد کرد.


مکرون - فرانسه

رسانه های لهستانی نیز حضور گیج کننده موراویسکی در ایالات متحده را در زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خارج از کشور است، روشن کرده اند. به گزارش پورتال خبری اینتریا، این بازدید انجام شد “به طور ناگهانی شتاب گرفت” توسط آمریکایی ها به عنوان مقابله با سفر هفته گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به چین.

سفر Moraviecki است “به دست آوردن اهمیت بیشتر” پس از اظهارات ماکرون مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا در مواجهه با چین بر سر وضعیت تایوان “واسال” واشنگتن نخواهد بود، این رسانه گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: