بریتانیا سریعترین قطارهای اروپا را به قیمت بیش از 2 میلیارد دلار سفارش می دهد

225 مایل در ساعت: بریتانیا

HS2 دومین پروژه راه آهن سریع السیر بریتانیا پس از HS1 است.

پاریس، فرانسه:

بر اساس بیانیه مشترک روز پنجشنبه، خط راه آهن سریع السیر جدید بریتانیا HS2 “سریع ترین قطارهای اروپا” را دریافت خواهد کرد که توسط یک سرمایه گذاری مشترک فرانسه و ژاپن در این کشور ساخته خواهد شد.

این دو شرکت در بیانیه ای اعلام کردند که شرکت آلستوم فرانسه و هیتاچی ریل ژاپن 54 قطار را در قراردادی به ارزش تقریباً 2 میلیارد پوند (2.6 میلیارد دلار، 2.3 میلیارد یورو) برای شرکت HS2 با بودجه دولتی خواهند ساخت.

آنها افزودند که سازندگان “سریع ترین قطار عملیاتی اروپا را تحویل خواهند داد که می تواند با حداکثر سرعت 225 مایل در ساعت (360 کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

قطارهای تمام برقی در بخش اول راه آهن جدید HS2 که بین لندن و میدلندز انگلیسی ساخته می شود حرکت خواهند کرد.

آنها همچنین در خطوط راه آهن موجود در شهرهای شمالی بریتانیا، گلاسکو، لیورپول و منچستر فعالیت خواهند کرد.

گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل، در بیانیه ای گفت: «اعلام امروز بریتانیا را محکم در خط مقدم انقلاب راه آهن پرسرعت با این قطارهای پیشرفته که به جوامع در سراسر کشور از لندن تا گلاسکو خدمات می دهند، قرار می دهد.»

این قطارها در کارخانه‌های موجود آلستوم و هیتاچی در انگلیس ساخته می‌شوند، در حالی که قرارداد برای حمایت از 2500 شغل در سراسر بریتانیا تنظیم شده است.

اندرو بار، مدیر اجرایی هیتاچی ریل گفت: «این قطار گلوله‌ای ساخت بریتانیا سریع‌ترین قطار اروپا خواهد بود و من به نقشی که هیتاچی در کمک به بهبود تحرک در بریتانیا از طریق این پروژه ایفا خواهد کرد، افتخار می‌کنم.

خبر روز پنجشنبه یک ماه پس از آن منتشر شد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، برنامه های HS2 خود را برای شمال انگلستان در میان هزینه های فزاینده کاهش داد.

HS2، که پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 میلیارد پوند از پول مالیات دهندگان بریتانیایی هزینه داشته باشد، قرار است به صورت مرحله‌ای ساخته شود.

قسمت اولیه – اتصال لندن به دومین شهر بزرگ بریتانیا، بیرمنگام در میدلندز انگلیسی – قرار است تا حدود سال‌های 2029-2033 افتتاح شود.

فاز دوم، گسترش خط شمال به منچستر اما دیگر به لیدز، قرار نبود تا قبل از 2035-2040 تکمیل شود.

نیک کراسفیلد، مدیر عامل آلستوم، بریتانیا و ایرلند، افزود: «HS2 یک بار در یک نسل فرصتی برای تغییر بریتانیا با ایجاد یک سیستم حمل و نقل پایدار مناسب برای قرن بیست و یکم است.

HS2 دومین پروژه راه آهن سریع السیر بریتانیا پس از HS1 است که لندن را به تونل مانش متصل می کند و سپس بریتانیا را به فرانسه متصل می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)