بریتانیا، آلمان و ایتالیا مواردی از سویه کووید جدید “Omicron” را شناسایی کردند

بریتانیا، آلمان، ایتالیا مواردی از نوع جدید کووید را شناسایی کردند

سویه جدید کووید: چندین کشور محدودیت هایی را برای سفر از جنوب آفریقا اعمال کرده اند. (فایل)

لندن/برلین/آمستردام:

بریتانیا، آلمان و ایتالیا روز شنبه مواردی از نوع جدید کروناویروس “Omicron” را شناسایی کردند و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اقدامات جدیدی را برای مهار این ویروس اعلام کرد، در حالی که کشورهای بیشتری محدودیت هایی را برای سفر از جنوب آفریقا اعمال کردند.

کشف این نوع باعث نگرانی جهانی، موجی از ممنوعیت ها یا محدودیت های سفر و فروش در بازارهای مالی در روز جمعه شده است، زیرا سرمایه گذاران نگران هستند که Omicron بتواند بهبودی جهانی را پس از تقریباً دو سال بیماری همه گیر متوقف کند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت بریتانیا گفت که دو مورد مرتبط از نوع جدید کشف شده در بریتانیا به سفر به جنوب آفریقا مرتبط بوده است.

بعداً، جانسون اقداماتی را ارائه کرد که شامل قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای آزمایش افرادی بود که به کشور وارد می‌شدند، اما فعالیت‌های اجتماعی به غیر از نیاز به پوشیدن ماسک در برخی مکان‌ها، متوقف نشد.

جانسون در یک کنفرانس خبری گفت: «ما از هر کسی که وارد بریتانیا می‌شود می‌خواهیم تا پایان روز دوم پس از ورودشان آزمایش PCR انجام دهند و تا زمانی که نتیجه منفی نداشته باشند، خود را ایزوله کنند».

جانسون گفت، افرادی که با افرادی که آزمایش آنها مثبت بوده است باید به مدت 10 روز قرنطینه شوند و دولت قوانین پوشیدن پوشش صورت را تشدید خواهد کرد و افزود که این مراحل در سال آینده بازنگری خواهد شد. سه هفته.

وزارت بهداشت در ایالت بایرن آلمان نیز دو مورد تایید شده از این نوع را اعلام کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که این دو نفر در 24 نوامبر در فرودگاه مونیخ وارد آلمان شدند، قبل از اینکه آلمان آفریقای جنوبی را به عنوان منطقه ویروسی تعیین کند و اکنون در انزوا هستند، بدون اینکه به صراحت اشاره کند که این افراد از آفریقای جنوبی سفر کرده اند.

در ایتالیا، موسسه ملی بهداشت اعلام کرد که یک مورد از نوع جدید در میلان در فردی که از موزامبیک آمده بود، شناسایی شده است.

مقامات بهداشتی چک همچنین گفتند که در حال بررسی یک مورد مشکوک از این نوع در فردی هستند که مدتی را در نامیبیا گذرانده است.

“Omicron” که توسط سازمان بهداشت جهانی “نوعی نگران کننده” نامیده می شود، به طور بالقوه مسری تر از انواع قبلی این بیماری است، اگرچه کارشناسان هنوز نمی دانند که آیا در مقایسه با سایر سویه ها باعث ایجاد کووید-19 کم یا زیاد می شود یا خیر.

افسر ارشد پزشکی انگلیس، کریس ویتی، در همان کنفرانس خبری با جانسون گفت که هنوز عدم اطمینان زیادی در مورد Omicron وجود دارد، اما “احتمال معقولی وجود دارد که حداقل درجاتی از فرار واکسن با این نوع وجود داشته باشد.”

این نوع برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان در بلژیک، بوتسوانا، اسرائیل و هنگ کنگ نیز کشف شد.

پروازها به آمستردام

مقامات هلندی اعلام کردند که 61 نفر از حدود 600 نفری که روز جمعه با دو پرواز از آفریقای جنوبی وارد آمستردام شدند، به ویروس کرونا مبتلا شدند. مقامات بهداشتی در حال انجام آزمایشات بیشتر بودند تا ببینند آیا این موارد مربوط به نوع جدید است یا خیر.

یکی از مسافرانی که روز جمعه از آفریقای جنوبی وارد شد، عکاس هلندی پائولا زیمرمن، گفت که آزمایشش منفی بود اما برای روزهای آینده نگران بود.

او گفت: “به من گفته شده است که آنها انتظار دارند بعد از پنج روز آزمایش افراد بیشتری مثبت شود. این تصور که شما در هواپیما با افراد زیادی که آزمایش آنها مثبت بوده اند کمی ترسناک است.”

بازارهای مالی روز جمعه سقوط کردند، به ویژه سهام خطوط هوایی و سایر شرکت‌ها در بخش مسافرت، زیرا سرمایه‌گذاران نگران این بودند که این نوع ممکن است باعث افزایش دیگری در همه‌گیری شود. قیمت نفت حدود 10 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا دانشمندان به طور کامل جهش‌های این نوع را درک کنند و اینکه آیا واکسن‌ها و درمان‌های موجود علیه آن مؤثر هستند یا خیر.

محدودیت های سفر

اگرچه اپیدمیولوژیست ها می گویند محدودیت های سفر ممکن است برای جلوگیری از انتشار جهانی Omicron خیلی دیر باشد، بسیاری از کشورهای جهان – از جمله ایالات متحده، برزیل، کانادا و کشورهای اتحادیه اروپا – ممنوعیت سفر یا محدودیت هایی را در جنوب آفریقا در روز جمعه اعلام کردند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) و وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه به محدودیت‌های سفر قبلی اعلام شده واشنگتن اضافه کردند و توصیه کردند از سفر به هشت کشور جنوب آفریقا خودداری کنند.

همچنین در روز شنبه، استرالیا اعلام کرد که ورود افراد غیرشهروندی را که در 9 کشور آفریقای جنوبی بوده اند ممنوع می کند و برای شهروندان استرالیایی که از آنجا باز می گردند به قرنطینه 14 روزه تحت نظارت نیاز دارد.

ژاپن اعلام کرد که پس از اعمال محدودیت‌هایی برای سفر از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، اسواتینی، زیمبابوه، نامیبیا و لسوتو در روز جمعه، کنترل‌های مرزی خود را به سه کشور آفریقایی دیگر گسترش خواهد داد.

بریتانیا همچنین اعلام کرد که در حال گسترش “فهرست قرمز” خود برای ایجاد محدودیت های سفر در بیشتر کشورهای آفریقای جنوبی است، در حالی که کره جنوبی، سریلانکا، تایلند، عمان، کویت و مجارستان محدودیت های سفر را برای کشورهای جنوب آفریقا اعلام کردند.

وزارت امور خارجه روز شنبه گفت آفریقای جنوبی نگران است که این محدودیت ها به گردشگری و سایر بخش های اقتصاد این کشور آسیب برساند و افزود که دولت در حال تعامل با کشورهایی است که ممنوعیت سفر را اعمال کرده اند تا آنها را متقاعد کند که در این مورد تجدید نظر کنند.

“Omicron” در حالی پدیدار شده است که بسیاری از کشورهای اروپایی در حال حاضر با افزایش عفونت‌های COVID-19 مبارزه می‌کنند، و برخی نیز محدودیت‌هایی را در فعالیت‌های اجتماعی برای جلوگیری از گسترش مجدد اعمال کرده‌اند. اتریش و اسلواکی وارد قرنطینه شده اند.

واکسیناسیون ها

نوع جدید همچنین بر اختلافات در میزان واکسینه شدن جمعیت جهان تمرکز کرده است. به گفته گروه های پزشکی و حقوق بشر، حتی در حالی که بسیاری از کشورهای توسعه یافته داروهای تقویت کننده دوز سوم را تجویز می کنند، کمتر از 7 درصد از مردم در کشورهای کم درآمد اولین واکسن کووید-19 خود را دریافت کرده اند.

ست برکلی، مدیر عامل اتحادیه واکسن GAVI که با WHO ابتکار COVAX را برای فشار برای توزیع عادلانه واکسن ها رهبری می کند، گفت که این برای جلوگیری از ظهور انواع بیشتر ویروس کرونا ضروری است.

او در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که ما هنوز باید درباره «Omicron» بیشتر بدانیم، می‌دانیم که تا زمانی که بخش‌های زیادی از جمعیت جهان واکسینه نشده باشند، انواع آن ظاهر می‌شوند و همه‌گیری طولانی‌تر خواهد شد. به خبرگزاری رویترز

ما تنها در صورتی از ظهور انواع مختلف جلوگیری خواهیم کرد که بتوانیم از تمام جمعیت جهان محافظت کنیم، نه فقط از بخش های ثروتمند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)