دولت هلند برای عقیم سازی افراد ترنس عذرخواهی می کند – RT World News

دولت هلند به دلیل قانون گذشته که در آن افراد تراجنسیتی باید عقیم شوند تا به طور قانونی جنسیت خود را تغییر دهند، عذرخواهی کرده است. این قانون تا سال 2014 وجود داشت و قوانین مشابهی هنوز در برخی از کشورهای اروپایی در دست اجراست.

“هیچ کس نباید آنچه را که شما از سر گذرانده اید تجربه می کرد. من واقعا متاسفم که این اتفاق افتاد.» اینگرید ون انگلشوون، وزیر آموزش، فرهنگ و علوم روز شنبه در لاهه گفت. “استانداردهای مربوط به ظاهر بدن در یک قانون نیست و یک قانون هرگز نباید افراد را مجبور به انجام عمل جراحی کند.” او اضافه کرد. و امروز من عمیقاً صمیمانه از طرف کابینه کامل عذرخواهی می کنم.


افزایش جمعیت ترنسجندرها در زندان های بریتانیا

بین سال‌های 1985 تا 2014، هلند به شهروندان اجازه داد تا به‌طور قانونی جنسیت خود را تغییر دهند، مشروط بر اینکه تحت عمل جراحی تناسلی قرار گیرند و پس از آن استریل شوند. این قانون تحت فشار فعالان دگرباشان جنسی، از جمله دیده بان حقوق بشر، که آن را چنین توصیف می کند، لغو شد “بیهوده آسیب زا است.”

اکنون، ارزیابی روانشناختی تنها چیزی است که برای تغییر جنسیت از نظر قانونی در هلند لازم است.

به گزارش آسوشیتدپرس، حدود 420 نفر ادعا می کنند که قربانی قانون شده اند. به آنها 5000 یورو (5650 دلار) غرامت پیشنهاد شده است، مبلغی که فعالان شبکه Transgender Nederland معتقدند بسیار کم است.

دادگاه حقوق بشر اروپا چنین قوانین عقیم سازی را در سال 2017 ممنوع کرد و تا آن زمان هنوز در 22 کشور از 47 کشور عضو کنوانسیون اروپایی وجود داشت.

حکم دادگاه این ایالت ها را موظف به تغییر قوانین خود نکرد، اما یک سابقه قانونی برای پرونده های دادگاهی در این زمینه در سطح ملی ایجاد کرد. در حال حاضر، قوانین عقیم سازی همچنان در چک، فنلاند، لتونی، اسلواکی و 9 کشور دیگر تحت پوشش حکم 2017 وجود دارد.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!