آلمان دو مورد Omicron – RT World News را تایید کرد

دو مورد از نوع جدید ویروس کرونا Omicron در بایرن آلمان شناسایی شده است. بریتانیا و ایتالیا از دیگر کشورهای اروپایی هستند که موارد مشکوک جهش کووید را نیز ثبت کرده‌اند.

وزارت بهداشت بایرن اواخر روز شنبه اعلام کرد که سویه جدید در آلمان شناسایی شده است. تست Omicron دو مسافری که روز چهارشنبه وارد فرودگاه مونیخ شدند مثبت بود و اکنون در خود ایزوله هستند. این وزارتخانه کشوری را که پرواز آنها از آنجا آغاز شده است، مشخص نکرده است.

ادامه مطلب


بوریس جانسون واکنش بریتانیا به سویه کووید Omicron را فاش کرد

ایتالیا روز شنبه اعلام کرد که اولین مورد از سویه جدید را ثبت کرده است. پیش از این، سایر کشورهای اروپایی از جمله هلند و جمهوری چک موارد مشکوک Omicron را گزارش کرده بودند، اما این موارد هنوز تایید نشده است. بریتانیا گزارش داد که دو مورد از سویه جدید را نیز در روز شنبه کشف کرد و مقامات بهداشتی گفتند که آنها به سفر از آفریقای جنوبی مرتبط بودند.

اولین موارد ابتلا به این سویه در اوایل این ماه در بوتسوانا ثبت شد و این گونه به زودی پس از آن در جنوب آفریقا غالب شد. اولین مورد در خاک اروپا در روز جمعه در بلژیک شناسایی شد، زمانی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) رسماً گونه جدید را با نام B.1.1.529، Omicron نامگذاری کرد.

در حالی که تا کنون اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد، متخصصان در سراسر جهان در مورد جهش های متعدد و پتانسیل عفونت آن هشدار داده اند. روز جمعه، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری، این سویه را به عنوان یک بیماری معرفی کرد “بالا به خیلی زیاد” خطر، اضافه کرد که وجود دارد عدم قطعیت قابل توجهی در رابطه با قابلیت انتقال، اثربخشی واکسن، خطر عفونت مجدد و سایر ویژگی‌های نوع Omicron.

همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در همان روز سفرهای هوایی هفت کشور جنوب آفریقا را به حالت تعلیق درآوردند. اقدامات مشابهی توسط بریتانیا، ایالات متحده و سایر کشورها انجام شده است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید