همسر صدراعظم سابق آلمان به دلیل شرکت در جشن 9 مه اخراج شد – RT World News

سو یون شرودر کیم پس از بازدید از سفارت روسیه در برلین برای بزرگداشت شکست نازی ها از کار برکنار شد.

همسر گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان، سو یون شرودر کیم، پس از بازدید از سفارت روسیه در برلین برای جشن روز پیروزی، از سمت خود در یک آژانس توسعه تجارت اخراج شد.

“ام‌اس. شرودر-کیم با اجرای فوری آزاد شده است و اکنون رابطه استخدامی توسط NRW.GlobalBusiness بدون اطلاع قبلی خاتمه خواهد یافت. یک سخنگوی NRW روز سه شنبه به رسانه های آلمانی گفت.

این شرکت توضیح داد که در چندین نوبت صریحاً به شرودر-کیم، که در آنجا به عنوان نماینده کره جنوبی کار می کرد، گفته بود که باید “در انظار عمومی در مورد موضوعات حساس سیاسی صحبت نکنید” به ویژه در مورد روسیه و وضعیت اوکراین.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که شرودر کیم و همسرش در 9 ماه مه از سفارت روسیه برای شرکت در مراسمی که به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم اختصاص داشت، بازدید کردند. در این مراسم دیگر سیاستمداران آلمانی، از جمله رئیس مشترک حزب راست پوپولیستی آلترناتیو برای آلمان (AfD)، تینو چروپالا، و رئیس کمیته حفاظت از آب و هوا و انرژی بوندستاگ و عضو حزب چپ، کلاوس ارنست، حضور داشتند.

خود شرودر نیز به دلیل حفظ روابط نزدیک با مسکو با واکنش های منفی مواجه شده است. صدراعظم سابق روابط دوستانه ای با روسیه در دوران ریاستش بین سال های 1998 تا 2005 برقرار کرد و در طول سال ها با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس بوده است.


صدراعظم سابق آلمان از تلاش برای اخراج حزب به دلیل

گرچه شرودر بارها علیه تهاجم روسیه در اوکراین صحبت کرده است، او همچنین نسبت به فاصله گرفتن از پوتین ابراز تردید کرده است. “هر کار خوبی انجام می دهد.” مدت کوتاهی پس از آغاز عملیات نظامی مسکو، شرودر شخصاً برای دیدار با پوتین به مسکو سفر کرد. او از زمانی اصرار داشت که روسیه به دنبال راه حلی از طریق مذاکره برای مناقشه جاری است و متعهد شده بود که به دنبال راه حلی باشد.فرصت هایی برای گفتگو با رئیس جمهور پوتین.”

مواضع صدراعظم سابق او را با دیگر اعضای حزب حاکم سوسیال دموکرات (SPD) که اخیراً برخی از اعضای آن خواستار اخراج وی ناموفق شده اند، در تضاد قرار داده است. با این حال، حزب سوسیال دموکرات سال گذشته توانست امتیازات پارلمانی را از رهبر سابق سلب کند.

در زمان اولاف شولز، صدراعظم فعلی آلمان، حزب سوسیال دموکرات به دنبال کاهش روابط این کشور با روسیه و اتکای آن به انرژی روسیه بوده است. برلین تحت رهبری شولز نیز در طول سال گذشته میلیاردها دلار کمک نظامی به نیروهای کی یف ارسال کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: