برنامه ریزی کاخ سفید برای عرضه 6G – اخبار RT World

با وجود مقدمات، نسل بعدی فناوری مخابرات هنوز سال ها تا اجرا فاصله دارد

دولت ایالات متحده در حال طراحی برنامه هایی برای استفاده نهایی از شبکه های 6G است، به این امید که واشنگتن در آینده در بحبوحه نگرانی ها در مورد پیشرفت های سریع پکن در بخش ارتباطات از راه دور، برتری تکنولوژیکی داشته باشد.

مقامات ارشد ایالات متحده به چندین رسانه خبری تأیید کردند که کاخ سفید با رهبران شرکت‌ها، مقامات فناوری و کارشناسان دانشگاهی برای توسعه استراتژی‌هایی برای شبکه‌های 6G آینده ملاقات کرد.

دولت به دنبال آن است درس‌هایی را که از 5G در مورد اهمیت مشارکت زودهنگام و تاب‌آوری آموخته‌ایم، بگیرید. و از آنها برای توسعه یک شبکه 6G استفاده کنید که عملکرد، دسترسی و امنیت را بهینه می کند، یک کارمند دولت اضافه کرد.

“ضروری است که ما زودتر به این مسائل نگاه کنیم.” یک مقام امنیتی پنجشنبه شب در یک تماس مطبوعاتی گفت.


پیشینه فناوری ایالات متحده در برخی زمینه ها کاملاً از بین رفته است - رئیس اطلاعات استرالیا

در حالی که فناوری 6G هنوز در مراحل ابتدایی خود است و احتمالاً سال‌ها با استفاده از عموم مردم فاصله دارد، انتظار می‌رود که به طور قابل‌توجهی سریع‌تر از شبکه‌های 5G فعلی باشد و دسترسی به اینترنت پرسرعت را به طور چشمگیری در سراسر جهان گسترش دهد.

در اواخر سال 2020، چین با موفقیت یک ماهواره آزمایشی حامل نامزدهای فناوری احتمالی 6G را پرتاب کرد، به این امید که عملکرد باند فرکانسی 6G در فضا را تأیید کند.

یکی دیگر از مقامات دولت به دستاوردهای فناوری چین در سال های اخیر، یعنی در راه اندازی شبکه 5G خود اشاره کرد و گفت که پکن از این فناوری برای پیشبرد اهداف امنیت ملی و رشد سهم بازار جهانی خود در صنعت مخابرات استفاده کرده است.

چین واقعاً بخش مخابرات خود را در اولویت قرار داده است … و من فکر می کنم ما ممکن است نداشته باشیم. آنها گفتند و به شرکت هوآوی مستقر در شنژن به عنوان نمونه ای از موفقیت پکن اشاره کردند.

واشنگتن هواوی را با این ادعا که حریم خصوصی و امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند، هدف تحریم قرار داده است. روز چهارشنبه، وزارت بازرگانی یک تولیدکننده قطعات کامپیوتری آمریکایی به نام سیگیت را به دلیل تجارت با این شرکت چینی 300 میلیون دلار جریمه کرد. این جریمه بزرگترین مجازاتی بود که توسط آژانس خارج از یک پرونده جنایی اعمال شد.

پکن تلاش های ایالات متحده علیه هواوی را به عنوان راهی برای کنار زدن یک رقیب خارجی توانمند در بازارهای آمریکا محکوم کرده و واشنگتن را نیز به دنبال این موضوع متهم کرده است. “هژمونی تکنولوژیک” و نقض می کند “اصول اقتصاد بازار”.

هواوی در حال آماده شدن برای عرضه فناوری 6G خود است و می‌گوید امیدوار است تا سال 2030 شبکه‌های فوق سریع را راه‌اندازی کند. این شرکت در سال 2021 یک مقاله طولانی در این زمینه با عنوان «6G: The Next Horizon» منتشر کرد. که آن را “چشم انداز اولیه 6G خود را بیان کرد.”

بیشتر بخوانید:
گلدمن ساکس: هوش مصنوعی می تواند جایگزین 300 میلیون کارگر شود

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: