مقام ارشد: ایالات متحده در سال 2023 بیش از یک میلیون ویزا برای هندی ها صادر می کند

مقام ارشد: ایالات متحده در سال 2023 بیش از یک میلیون ویزا برای هندی ها صادر می کند

ایالات متحده در مسیر صدور بیش از یک میلیون ویزا برای هندی ها در سال جاری است.

واشنگتن:

یک مقام ارشد گفت که ایالات متحده در مسیر صدور بیش از یک میلیون ویزا برای هندی‌ها در سال جاری است، و اطمینان داد که دولت بایدن در تابستان امسال متعهد است که تمام ویزای دانشجویی هندی‌هایی را که در پاییز امسال شروع می‌شود، بررسی کند.

دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در آسیای جنوبی و مرکزی نیز در مصاحبه ای در هفته جاری به Press Trust of India گفت که آنها همچنین ویزای کاری را در اولویت قرار می دهند: ویزای H-1B و L، که بیشترین درخواست متخصصان فناوری اطلاعات از هند را دارند.

ویزای H-1B یک ویزای غیر مهاجرتی است که به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد کارگران خارجی را در مشاغل تخصصی که نیاز به تخصص نظری یا فنی دارند، استخدام کنند.

شرکت های فناوری برای استخدام ده ها هزار کارمند هر ساله از کشورهایی مانند هند و چین به آن وابسته هستند.

آقای لو گفت: “ما در مسیر صدور بیش از یک میلیون ویزا در سال جاری هستیم. این یک رکورد برای ما به همراه رکورد تعداد ویزای دانشجویی و ویزای مهاجرتی است.”

آقای لو گفت که ایالات متحده در تابستان امسال متعهد است که تمام ویزای دانشجویی را برای هندی‌هایی که مدرسه آنها در پاییز امسال شروع می‌شود پردازش کند.

نگرانی‌های فزاینده‌ای در هند در مورد دوره انتظار طولانی برای متقاضیان ویزای بار اول، به ویژه برای کسانی که تحت دسته‌های B1 (تجاری) و B2 (توریستی) درخواست می‌کنند، وجود داشته است.

هند در حال حاضر از نظر تعداد دانشجویان بین المللی که به ایالات متحده می آیند رتبه دوم را در جهان دارد.

ویزاهای کاری را نیز در اولویت قرار داده‌ایم: ویزاهای H-1B و L. زمان انتظار در برخی از بخش‌های کنسولی ما در هند، زیرا این ویزاها اکنون کمتر از 60 روز است. آقای لو گفت، زیرا این امر برای اقتصاد آمریکا و هند حیاتی است.

“برای برخی از کارهای غیرمهاجرتی مبتنی بر دادخواست در دسته های ویزا، ما قصد داریم تمدید ویزای داخلی را برای متقاضیانی که شرایط خاصی از جمله حضور فیزیکی در ایالات متحده را دارند، از سر بگیریم. ما قصد داریم تا اواخر سال جاری یک پایلوت داشته باشیم. وی گفت: این متقاضیان برای تمدید ویزای خود نیازی به سفر به خارج از کشور ندارند.

لو در پاسخ به سوالی درباره آن دسته از متخصصان فناوری اطلاعات هند که ویزای H-1B دارند و شغل خود را از دست داده اند، خاطرنشان کرد که وزارت امنیت داخلی اخیراً اطلاعات جدیدی را به طور خاص در مورد این که این کارگران باید انجام دهند ارائه کرده است. وضعیت آنها را دوباره تنظیم کنید.

او گفت که روابط هند و ایالات متحده از حمایت دو حزبی در ایالات متحده برخوردار است.

“من فکر می کنم بخشی از پاسخ را می توانید در یک جامعه واقعاً قوی دیاسپورا در ایالات متحده بیابید. برای 30 سال یا بیشتر، روابط ما تا حدی توسط آمریکایی های سرخپوستی که برای چندین دهه در اینجا زندگی کرده اند، هدایت می شود، اما هنوز هم پیوند بسیار محکمی با آنها حفظ کرده اند. هند» گفت.

بیش از یک میلیون نفر بین دو کشور رفت و آمد دارند.

“این عدد شگفت انگیزی است، با توجه به اینکه ما اصلاً به هم نزدیک نیستیم. پرواز به این طرف و آن طرف بسیار گران است. اما پیوندهای افرادی که به اینجا نقل مکان کرده اند یا شاید والدین آنها از هند آمده اند، این روابط باقی مانده است. آنها قطع نشده اند. از طریق مهاجرت” او گفت.

“در واقع، ما اکنون می دانیم که بیش از 100000 آمریکایی در هند نیز زندگی می کنند. این رابطه بسیار سنگین است و به نفع هر دوی ماست. بله. بنابراین، من فکر می کنم این برای احزاب سیاسی درست است همانطور که برای خانواده ها در ایالات متحده صادق است. آقای لو گفت: وقتی بزرگ شدم دوستان هندی آمریکایی زیادی داشتم. فکر می کنم این فقط بخشی از ساختار ایالات متحده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)