برنامه رقیب اردوغان برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا – RT World News

کمال قلیچداراوغلو گفت که مذاکرات عضویت را که از سال 2016 متوقف شده بود، احیا خواهد کرد.

کمال قلیچداراوغلو، رهبر مخالفان ترکیه به فایننشال تایمز گفته است که در صورت شکست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در انتخابات ماه آینده، مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا را احیا خواهد کرد. در حالی که لفاظی های مبارزات انتخاباتی کیلیچداراوغلو به شدت از لفاظی های طرفدار غرب استفاده می کند، دولت اردوغان به شدت از بروکسل انتقاد کرده است.

کیلیچداراوغلو روز جمعه گفت که این کار را خواهد کرد فوراً به سمت احیای مجدد مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در حال مرگ حرکت کنید. به قول روزنامه

این کارمند سابق دولت 74 ساله که حزب جمهوری خلق (CHP) او ائتلاف ملی شش حزبی را رهبری می کند، اردوغان را به خاطر محدود کردن آزادی های مدنی محکوم کرد و گفت که در صورت انتخاب شدن، اولویت های اصلی او این خواهد بود. «اقتصاد و دموکراسی».

ترکیه در سال 1987 برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داد و در سال 1999 به عنوان یک نامزد به رسمیت شناخته شد. مذاکرات عضویت در سال 2005 آغاز شد، اما پیشرفت کند بود و از سال 2016 هیچ مذاکره ای صورت نگرفت. مقامات اتحادیه اروپا پس از آن اردوغان را به اتهام نقض حقوق بشر محکوم کردند. کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در گزارشی در سال 2017 هشدار داد که اصلاحات قانون اساسی تقویت کننده اختیارات او می تواند با قوانین اتحادیه اروپا مغایرت داشته باشد و درخواست عضویت آنکارا را تهدید کند.


اردوغان از پیوستن ترکیه به باشگاه هسته ای استقبال کرد

اردوغان هشدار بروکسل را رد کرد. “شما می توانید به تعداد دلخواه گزارش بنویسید.” او در آن زمان گفت. ما گزارش های شما را نمی شناسیم. ما آنها را در آینده نیز نخواهیم شناخت.»

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اوایل این ماه توضیح داد که ترکیه در مورد آنچه اتحادیه اروپا می‌گوید، به دلیل کاهش نفوذ ژئوپلیتیک اروپا و دولت‌های آن کمی بیشتر از دست نشاندگان آمریکا هستند، نظر کمی دارد. “چیزی به نام اروپا وجود ندارد” او به اعضای یک انجمن جوانان در استانبول گفت. «اروپا یک قاطر در کاروان آمریکاست. هیچ ویژگی خاصی ندارد.»

قلیچداراوغلو نسبت به اتحادیه اروپا و خواسته های آن بیشتر تعصب نشان داده است. ما با روند عادی سازی در سیاست داخلی شروع می کنیم. مشاور او، اونال چویکوز، ماه گذشته به پولیتیکو گفت. این به سادگی به همه متحدان ما و همه کشورهای اروپایی این پیام را می دهد که ترکیه در مسیر دموکراسی بازگشته است و قطعاً تغییر بسیار جدی در برداشت از موضع ترکیه ایجاد خواهد کرد.

ترکیه تنها عضو ناتو است که روسیه را به دلیل عملیات نظامی خود در اوکراین محکوم نکرده است و آنکارا و مسکو از زمان آغاز درگیری روابط تجاری خود را تقویت کرده اند. قلیچداراوغلو به فایننشال تایمز گفت که روابط اقتصادی خود را با روسیه حفظ خواهد کرد، اما این را اعلام کرد “ما آن را مناسب نمی دانیم [Russian President] ولادیمیر پوتین برای حمله و اشغال اوکراین.

اردوغان برای کسب سومین دوره ریاست جمهوری خود، علاوه بر عواقب اقتصادی ناشی از زلزله ماه گذشته در نزدیکی شهر جنوبی غازیانتپ، باید بر رأی دهندگانی که با تورم سرسختانه و ارز ضعیف دست و پنجه نرم می کنند، دست و پنجه نرم کند. نظرسنجی ها در حال حاضر اردوغان و قلیچداراوغلو را در وضعیت مرده آماری قرار داده اند.