با دانشمندی آشنا شوید که یک سال را در مریخ سپری خواهد کرد

با دانشمندی آشنا شوید که یک سال را در مریخ سپری خواهد کرد

واشنگتن:

زندگی در مریخ دقیقاً رویای کودکی برای کلی هاستون زیست شناس کانادایی نبود، اگرچه او به زودی یک سال را صرف آماده شدن برای آن خواهد کرد.

این زن 52 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما فقط می خواهیم وانمود کنیم که آنجا هستیم.”

در پایان ماه ژوئن، او یکی از چهار داوطلبی خواهد بود که وارد زیستگاه مریخی در هیوستون، تگزاس می‌شوند که تا 12 ماه آینده خانه آنها خواهد بود.

او می خندد: «هنوز گاهی اوقات برای من کمی غیر واقعی به نظر می رسد.

برای ناسا، که شرکت کنندگان را با دقت انتخاب کرده است، این آزمایش های طولانی مدت ارزیابی رفتار خدمه را در یک محیط منزوی و محدود، قبل از یک ماموریت واقعی در آینده ممکن می سازد.

به گفته هاستون، آژانس فضایی هشدار داده است که شرکت کنندگان با خرابی تجهیزات و محدودیت های آب مواجه خواهند شد – و همچنین برخی از “غافلگیری ها”.

ارتباطات آنها با جهان خارج از تأخیرهایی که بین زمین و مریخ وجود دارد – تا 20 دقیقه یک طرفه، بسته به موقعیت سیارات – و 40 دقیقه در دو طرف، رنج خواهد برد.

این دانشمند پژوهشی که اقامت دائم ایالات متحده او را واجد شرایط این برنامه کرده است، می‌گوید: «من در مورد این موضوع بسیار هیجان‌زده هستم، اما در مورد چالش نیز واقع بین هستم.

این زیستگاه که Mars Dune Alpha نام دارد، یک مرکز 1700 فوت مربعی (160 متر مربع) با پرینت سه بعدی است که با اتاق خواب، یک سالن ورزشی، مناطق مشترک و یک مزرعه عمودی برای پرورش مواد غذایی کامل شده است.

هاستون که سال گذشته قبل از تایید حضورش از آن بازدید کرده بود، گفت: «در واقع وقتی به داخل آن می‌روید، احساس فضای شگفت‌انگیزی است.

و ما یک منطقه بیرونی نیز داریم که در آن پیاده روی فضایی یا پیاده روی مریخ را تقلید می کنیم.

hc6iabjo

خدمه CHAPEA در یک زیستگاه 1700 فوت مربعی با چاپ سه بعدی واقع در مرکز فضایی جانسون ناسا زندگی و کار خواهند کرد.

این منطقه که با یک قفل هوا از هم جدا شده است با ماسه قرمز پر شده است، اگرچه هنوز به جای اینکه در هوای آزاد باشد پوشیده شده است.

هاستون، یکی از اعضای ثبت‌نام‌شده ملت موهاوک، می‌گوید: خدمه باید لباس‌های خود را بپوشند تا «پیاده‌روی فضایی» انجام دهند – «احتمالاً یکی از چیزهایی که من بیشتر از همه منتظر آن هستم.

“بسته بافتنی”

هاستون زمانی را برای پر کردن درخواست خود تلف نکرد که شریک زندگی او در مورد این فرصت به او گفت.

با بسیاری از اهداف زندگی من همسو است که راه های مختلف تحقیق و علم را کاوش کنم و سپس به عنوان یک سوژه آزمایشی باشم و به مطالعه ای بدهم که امیدوارم اکتشافات فضایی را بیشتر کند.”

چهار عضو مأموریت – خودش، یک مهندس، یک پزشک اورژانس و یک پرستار – قبل از فرآیند انتخاب یکدیگر را نمی‌شناختند، اما از آن زمان با هم ملاقات کردند.

هاستون که به عنوان فرمانده گروه انتخاب شده است، می گوید: «ما واقعاً از قبل به هم نزدیک هستیم.

آنها ممکن است یک ماموریت اکتشافی مهم برای بشریت را شبیه‌سازی کنند، اما نحوه کنار آمدن هم خانه‌ها در انجام کارهای روزمره از جمله تمیز کردن و تهیه غذا بسیار مهم خواهد بود.

قبل از ورود به زیستگاه، یک ماه آموزش در هیوستون برنامه ریزی شده است.

یک هم تیمی می تواند در صورت آسیب دیدگی یا اورژانس پزشکی آن را ترک کند.

اما مجموعه‌ای از روش‌ها برای موقعیت‌هایی طراحی شده‌اند که می‌توانند توسط خود خدمه مدیریت شوند – از جمله در مورد نحوه گفتن مشکل خانوادگی که در خارج از خانه به وجود آمده است.

انزوا

چیزی که کانادایی را بیشتر نگران می کند این است که چگونه دوری از خانواده را مدیریت می کند. او فقط می‌تواند از طریق ایمیل، و به ندرت از طریق ویدیوها در تماس باشد، اما هرگز زنده نیست.

او می گوید دلش برای بیرون بودن و دیدن کوه ها و دریا تنگ خواهد شد.

او قصد دارد برای کنار آمدن از تجربیات گذشته خود استفاده کند، مانند یک سفر تحقیقاتی در آفریقا که در آن ویژگی های ژنتیکی قورباغه ها را در اطراف دریاچه ویکتوریا مطالعه کرد.

او چندین ماه را در ماشین ها و چادرها با چهار نفر بدون پوشش تلفن همراه قابل اعتماد گذراند.

احساس انزوا “چیزهایی هستند که فکر می کنم برای من بسیار آشنا هستند.”

او که متخصص در زمینه توسعه درمان‌های سلول‌های بنیادی برای بیماری‌های خاص است، در سال‌های اخیر برای استارت‌آپ‌هایی در کالیفرنیا کار کرده و در آنجا نیز تحصیل کرده است.

این ماموریت اولین ماموریت از سری سه برنامه ریزی شده توسط ناسا است که تحت عنوان CHAPEA (Crew Health and Performance Exploration Analog) گروه بندی شده اند.

یک ماموریت یک ساله شبیه سازی حیات در مریخ در سال های 2015-2016 در زیستگاهی در هاوایی انجام شد، اما اگرچه ناسا در آن شرکت کرد، اما در راس آن نبود.

طبق برنامه آرتمیس، آمریکا قصد دارد انسان‌ها را به ماه بازگرداند تا یاد بگیرند که چگونه در آنجا زندگی طولانی‌مدت برای کمک به آماده‌سازی سفر به مریخ در اواخر دهه 2030 داشته باشند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)