بریتانیا 1 میلیون کیت ویپینگ رایگان برای کمک به ترک سیگار به سیگاری ها اهدا می کند

بریتانیا 1 میلیون کیت ویپینگ رایگان برای کمک به ترک سیگار به سیگاری ها اهدا می کند

سیگارهای الکترونیکی به یک ابزار بسیار محبوب برای ترک سیگار در بریتانیا تبدیل شده اند

به گزارش بی‌بی‌سی، به بیش از یک میلیون نفر به عنوان بخشی از برنامه مبارزه با سیگار در بریتانیا، کیت‌های استارتر ویپ ارائه می‌شود تا به آنها کمک کند سیگار را ترک کنند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت به دنبال کاهش تعداد سیگاری‌ها در بریتانیا است تا به هدفی که تا سال 2030 عاری از سیگار باشد، دست یابد.

به عنوان بخشی از طرح “مبادله برای متوقف کردن”، که گفته می شود اولین در نوع خود در جهان است، کیت های استارتر ویپ به تقریباً یک نفر از هر پنج سیگاری در انگلستان ارائه می شود. حتی به زنان باردار نیز تا 400 پوند برای ترک سیگار پیشنهاد می شود.

انتظار می رود نیل اوبراین، وزیر بهداشت، طرح های جدید را در یک سخنرانی امروز اجرا کند.

«از هر سه سیگاری مادام‌العمر، دو نفر در اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند. سیگار تنها محصولی است که اگر درست استفاده شود شما را می کشد. ما به یک میلیون سیگاری کمک جدیدی برای ترک آن ارائه خواهیم کرد. ما یک طرح ملی جدید “مبادله برای توقف” را تأمین خواهیم کرد – اولین در نوع خود در جهان. ما با شوراها و سایرین همکاری خواهیم کرد تا به یک میلیون سیگاری در سراسر انگلیس یک کیت استارتر ویپینگ رایگان ارائه دهیم.

با این حال، دبورا آرنوت، مدیر اجرایی موسسه خیریه Action on Smoking and Health، هشدار داد که تعویض سیگار با ویپ کافی نیست. او به بی‌بی‌سی گفت: «ویپ‌ها شانس سیگاری‌ها را برای ترک موفقیت‌آمیز سیگار افزایش می‌دهد، مانند کوپن‌ها برای سیگاری‌های باردار، بنابراین این گام‌هایی در مسیر درست هستند، اما به هیچ وجه کافی نیستند».

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، دولت همچنین در مورد معرفی اجباری درج پاکت سیگار با پیام ها و اطلاعات مثبت برای کمک به مردم برای ترک سیگار رایزنی خواهد کرد. همچنین به عنوان بخشی از اقداماتی برای جلوگیری از این عادت کودکان و غیرسیگاری ها، فروش غیرقانونی ویپ نیز سرکوب خواهد شد.

در سال‌های اخیر، سیگارهای الکترونیکی به یک وسیله کمکی بسیار محبوب برای ترک سیگار در بریتانیا تبدیل شده‌اند و به مراتب کمتر از سیگار مضر هستند.

ارقام NHS Digital منتشر شده در سال گذشته نشان می دهد که 9 درصد از افراد 11 تا 15 ساله در سال 2021 از سیگار الکترونیکی استفاده کرده اند که نسبت به 6 درصد در سال 2018 افزایش یافته است.

نکته قابل توجه، سیگار الکترونیکی دستگاهی است که به شما امکان می دهد نیکوتین را در بخار به جای دود استنشاق کنید. طبق گفته NHS، سیگارهای الکترونیکی تنباکو را نمی سوزانند و قطران یا مونوکسید کربن، دو عنصر مضر موجود در دود تنباکو، تولید نمی کنند.